nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, September 2, 2013

Bestnye minyak naik harga 20 sen lagi?

Selamat malam kawan kawan...
Jarang aku post blog malam malam. Biasenye malam aku dok atas katil berehat tenangkan fikiran sambil .........buat ape yang patotlah kan. Tapi hari ni aku balik kerja terkejut mendapat mesej dari kawan aku yang minyak naik harga...

Adakah semua minyak naik harga? Kalau ron97 aku tak kesah sangat sebab tak pernah beli. Kalau ron95 ataupun diesel memang la agak tercekik aku sebab kenderaan aku menggunakan minyak ini. Sesiapa yang terjun dalam bidang sewa pengangkutan memanglah terasa kesannya. Andaikata minyak naik harga...barangan runcit mungkin akan naik juga sebab naiknya sewa pengangkutan. Bukan sengaja nak menaikkan sewa tapi bagaimana nak survive kalau kos meningkat?

Sebagai orang biasa yang tak punya kuasa. Nak menjerit pun tiada yang nak dengar...apa yang kita mampu buat? Kita cari cara bagaimana hendak menaiktarafkan hidup kita. Jadikan ini motibasi (eh terjawa pulak..motivasi daa)  untuk bekerja lebih kuat dan mencari peluang2 yang ada.

Kita bersuara...tiada yang dengar...
Kita usaha lagi...kita kan kuat...kan...

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan