nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, September 17, 2013

cukai kenderaan mansuh, insuran kenderaan diturunkan???

Selamat pagi kengkawan semua, dah sarapan? HEHE. 
Pernah tak tengah korang bawak kereta, tetiba baru teringat yang cukai kenderaan korang hampir tamat tempoh? Eh, tak payah nak skema sangat kan? hehe. Masa tu la tetiba kita rasa mual, pening, loya, semua ada. Bukan kerana period ataupun mengandung, tetapi kerana pening mana nak cari duit nak renew cukai jalan dan insuran kenderaan. Lagi-lagi kerja macam aku ni yang gaji tak menentu HUHU. Pada yang memiliki kenderaan ber CC tinggi, maka tinggi lah juga insuran dan cukai jalan. GRRR... Tak silap aku, kalau kenderaan 2.4CC, insuran dan roadtax mencecah 3 ribu lebih kot. pening pening. huhu. 

Tapi masa aku dok dalam kereta minggu lepas (bapak arr....lambat gila aku update, minggu lepas punya cerita, minggu ni baru nak taip) aku terdengar cik adik radio tu cakap, ada sorang ahli NGO ni (entah aku lupa la sapa) cadangkan agar cukai kenderaan dimansuhkan dan insuran kenderaan diturunkan. WHATTT???

Aku rasa macam nak melonjak kegembiraan bila mendengar berita ni. Tapi itu baru cadangan, belum dilaksanakan lagi huhu. Alaaa, aku nak gembira sangat pun buat apa, kereta yang aku naik tu pun aku pinjam kawan aku. Sekarang pun cuma naik motor jer. huhu. Tapi aku harap, kalau betul la dilaksanakan, makin lambat agaknya proses claim meng'claim' nanti. Sebab kawan aku yang terlibat dalam kemalangan, bila claim insuran, dekat sebulan tak terima jawapan. Tak tau lah kan, aku pun belum pernah claim insuran lagi huhu. 

Pendapat korang, setuju ke tak kalau cadangan ini dilaksanakan? 

PSSSTTT...aku ingat nak cari kereta CC rendah tapi laju...ada tak? hehe. Berangan....

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan