nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, September 11, 2013

Harga iPhone 5S dan iPhone 5C

Selamat pagi kengkawan semua...
Semakin hari semakin canggih telefon yang keluar di pasaran kan? iPhone juga telah mengeluarkan 2 jenis iPhone yang dinantikan oleh kipas-susah-mati mereka (die hard fan) iaitu iPhone 5S dan iPhone 5C. Bulan lepas aku juga ada ke Maxis Centre bertanyakan hal ini. Aku tanya kat kaunter tu kalau aku nak angkat iPhone 5 sebiji boleh ke tak. Tetiba yang jaga kaunter tu cakap suruh aku tunggu dulu kerana akhir tahun ni akan ada iPhone 5S dan iPhone 5C. 

Bila aku tanya apa perbezaannya, dia cuma kata bila nak unlock telefon tu, guna cap jari je dengan apa lagi ntah. Aku ni bukan pandai sangat bab gadget ni. Lepas tu aku tanya, kalau iPhone 6 pulak? Mesti lagi canggih kan? Dia setuju dan berkata suruh aku tunggu tahun depan pula. Dalam hati aku berkata, "kalau aku dok tunggu jer bila aku nak pakai henpon hehe". Tapi jangan salah faham, aku sekadar bertanya, kan aku cakap aku nak angkat satu iPhone kan? bukan nak beli hehe.

Toksah nak melalut banyak2, tadi aku terjah satu blog dan dapat tahu harga bagi iPhone 5S adalah RM2126 dan iPhone 5C pula adalah RM1798. Perghhh. Sekarang ni duit peruntukan untuk aku beli henpon baru ada RM300. GRRR...Maknanya kena tunggu lama lagi la baru dapat beli iPhone ni. Hehe. Alaa, aku pun dah tak heran sangat dengan telefon pintar dan canggih ni sebab aku bukannya ada laman sosial. Kebanyakan remaja yang beli telefon pintar ni pun sebab nak berfacebook je kan? Betul tak? Kalau tak, aku mohon maaf. 

Sebagai insan yang ketinggalan dalam era teknologi telefon pintar ni, Apa yang aku boleh kata? 
Kalau nak beli telefon canggih ni pastikan jangan guna duit PTPTN.
Sediakan satu sampul untuk letak duit sebulan RM100 atau RM50, bila dah cukup target, baru beli.
Belilah telefon yang mengikut kehendak kita, minat kita, keselesaan kita. Bukan kerana mengikut trend sekarang yang kesemuanya ingin memiliki telefon pintar. Bila dah beli, cuma gunakan untuk mesej dan telefon sahaja. 

Maaf salah silap.
Bye


sumber gambar: blogserius
maklumat lanjut: blogserius

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan