nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, September 5, 2013

kenapa tudung Fareeda mahal?

Selamat petang kengkawan semua...
Korang pernah beli tudung? Kalau perempuan semestinya pernah kan? Kalau lelaki? Aku pun tak pasti pernah beli ke tak. Tapi aku biasanya temankan cik tunang pergi beli tudung. Temankan ke? huhu. Aku rasa aku cuma bagi duit dan dia beli tudung tu sendiri. huhu. Nama pun lelaki, agak berat gak hati ni nak berdiri tunggu perempuan memilih apa yang mereka suka. 


Baru-baru ni aku berkesempatan menemani cik tunang mencari tudung. YA. masa tu dia cakap nak pergi Fareeda. Sejujurnya sejak aku tiada facebook ni aku agak ketinggalan dengan berita terkini dan semasa. Aku pelik, tudung pun ada butik? Tapi aku macam pernah dengar nama Fareeda tu. Adakah ia dimiliki oleh artis seksi Maria Farida yang berlakon cerita Datin Ghairah tu? Eh...tak mungkin kot. Dia pun pakai seksi gila, nak bukak kedai tudung. Maunye kontroversi tapi mana tau kan satu hari ni dia bertudung. Manusia akan berubah...Aduhai, aku ni asyik melalut jer.....

OK..memandangkan aku ni teringin nak tahu macamana tudung tu, aku pun bawaklah cik tunang mencari butik Fareeda tu. Akhirnya berjumpa juga dengan butik tu bersebelahan dengan SquareOne Batu Pahat. 

Sampai je kat pintu masuk, aku terkejut jugak Butik tudung ni dah macam butik baju plak. Luas gila padahal jual tudung je. Aku nak masuk tak boleh, rupenye ada sistem keselamatan. Kena tekan password. Aik? Dah macam kat bank plak. Akak kat dalam butik tu tekan suis baru kitorang boleh bukak pintu. 

Setelah pintu dibuka, cik tunang pun membelek-belek tudung yang ada. Aku pula tidak mempunyai nafsu untuk membelek tudung-tudung itu kerana keletihan berjalan. Aku ternampak sebuah kerusi sofa lantas aku berbaring di situ melepaskan penat. Best jugak sofa ni. Boleh tertidur aku. Tengah aku syok berbaringan tetiba si tunang bertanya, yang ni cantik tak, yang ni cantik tak. "Aduhai Cik Pija. Kamu pakai apa pun dah cantik. Tak kesahlah. Pilih la yang mana satu. Asalkan selesa di pakai. Saya ni lelaki, tak berapa tahu pasal tudung."

Selang beberapa minit. OK. Dah pilih. Di kaunter, aku bertanya kan berapa sambil mengeluarkan not RM100. "semuanya RM130 je". HAHHH?? terkejut nak terberak aku. Beli sehelai Harga dah 10 pasang baju kerja aku huhu. Aduhai. Aku tanya la kenapa mahal sangat. Akak tu bagitau yang itu harga less, sebelum ni RM170. huhuhu. GRRRR...kenapalah tudung ni mahal sangat-sangat. Tetapi memandangkan cik tunang tengah tersenyum girang membelek tudung tu, maka aku bayarlah dengan hati yang ikhlas.

Yang menjadi tanda tanya, kenapa harga tudung ni mahl sangat. Aku tengok sama je dengan tudung kat pasaran. Bila aku tanya cik tunang, dia tak tahu nak cakap tapi pakai memang selesa. HUHU. Itulah pengalaman pertama kali aku ke butik Fareeda. Aku rasa lepas ni kalau keluar dengan cik tunang, aku tak lalu jalan tu lagi kot...HIK3...SHHH...jangan bagitau dia tau huhu.

Sukanya dia yer. Tersenyum lebar bila dapat tudung idaman. Nanti hantaran kahwin saya belikan ye hehe

2 comments:

Nadia Johari said...

hahaha..memang mahal..die punyer kain tahan lama..tapi nad pun tak sanggup nak beli..

zu zh said...

klu selesa unt di.pakai tak kesah lak mahal...tak rugi ape.pun beli yg mahal...kenapa beli kasut yang letak di kaki sampai beratus ratus produk italy..paris ke orang tak pertikai kan....

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan