nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, September 27, 2013

ikat burung bagi tak terbang

Selamat petang...
Korang dah makan? Sejak akhir-akhir ni aku kurang selera makan la (padahal perot makin ke depan). Aku ingat nak update blog tadi pagi tapi keadaan tidak mengizinkan. Cehh...macam ade orang nak bace blog aku ni. Lain la kalau aku ni retis cam Aaron ke hape kan? Tapi aku nak bagitau korang satu rahsia, masa aku tengah dok menunggu giliran kat bank, ada sorang makcik ni mintak sign. Dia kata rupa aku ni ada iras-iras Mat Yo. Ade ke patot kan? (HAAA, yang ni sah-sah tipu, ampun maaf ye hehe).

AHHH, toksah melalut panjang lebar. Aku tengah marah ni. Pagi tadi baca surat khabar pasal seorang budak umur 12 tahun masuk wad dan zakarnya kena bedah sebab dibuli budak darjah 4. Dia dibuli dengan burungnya diikat dengan ikat getah rambut, sampai bengkak. Bapak rr....amat zalim tu. Kalau dibedah tu harapnya pulih dan berfungsi seperti manusia normal. Boleh naik turun. Kalau lepas bedah ade kesan buruk, memang nahas la yang membuli tu. Takda benda lain ke nak diikat. GRRR...

Sambil baca suratkhabar tu aku siap pegang #$$%$&^ tau menahan sakit. Kami lelaki saling memahami, brotherhood la orang kata. Nasib baik aku punya masih normal dan berfungsi. 

Aku harap persatuan pembuli dapat mengambil serius masalah ini. Jikalau anda seorang lelaki, janganlah diusik bahagian aset tu. Bernilai tau. Seumur hidup tak dapat merasa KEINDAHAN DUNIA. 


No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan