nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, September 4, 2013

dilarang membawa motor melebihi 80km/j mulai hari ini (wajib tak baca)

Selamat pagi kengkawan hari ni..
Semua dah sarapan? Sarapan apa hari ni? Nasi goreng? Nasi lemak? Roti telur? Roti sardin? Malam tadi boleh aku mimpi aku makan roti telur satu dengan roti sardin satu, aiyaa.. dah la aku ni sudah sedia gemuk. Makan makanan macam ni bertambah gemuk la aku. Bila dah gemuk, bawak motor pun tak berapa nak laju kan? huhu. Yamaha 135LC tu aku dah tunduk pun cuma cecah 150km/j je. Kalau da jauh sikit, dapat lah 160km/j. Tapi penat la nak tunduk je, sakit pinggang ni hehe.

Kelmarin aku ke Muar, ada urusan dengan LHDN. Lepas tu aku terus ke CIMB Parit Sulong. Pergi balik aku naik motor LC aku memang pepah 140km/j ke atas. Aku amat suka dengan 135LC first model aku bernombor plat JKC, walaupun aku beli second hand minggu lepas, prestasi nya amat membanggakan. Mudah untuk aku cilok ke sane sini dan memotong kenderaan di hadapanku. 

Aku bukan nak berlagak dengan kemampuan motor 135LC aku tu. Motor tu cuma standard cuma apa yang amat sedey, aku takleh nak pepah 140km/j je sebab dua hari aku ade urusan sane sini, 2 kali aku isi minyak. Haihhh...bila aku tanya kawan-kawan aku, memang keadaannya macam tu. Kalau dah laju, mestilah minyak pon laju. Kalau tak nak minyak laju, bawak rileks2 jer...Dengan kenaikkan harga minyak ni, nak pilih laju ke, nak pilih jimat?

Aku dengar Yamaha FZ150 paling jimat minyak tapi ramai kawan-kawan tak setuju kalau aku beli motor tu, entah kenapa ye?

PSSSTTT...biarkan motor dan enjin motor kita standard, bawak pun tak takut. Kelajuan? Kalau betul-betul nak laju, angkat motor besar terus.

gambar: gambar kenangan tahun 2011 bersama 135LC Transformers ku. Sekarang dah tua, pakai standard jer...hehe...

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan