nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Sunday, December 11, 2011

buku - Fikir Fikirlah oleh Dr. HM Tuah Iskandar Al-Haj

SALAM...
salam motivasi kengkawan semua huhu. (sejak bile aku bermotivasi nih?)  dah lame aku tak update pasal buku yang aku bace kan? aku pun kadang lepas bace terus lupa nak update. nak wat camne, bukan blogger tegar. hehe. buku kat atas ni aku pinjam dari kawan aku, Hakim Fanani. aku pun tak tau macamane budak bengong macam die boleh beli buku ni, rupe-rupenye awek die yang bagi pinjam. aku lupa siape name aweknye, iliani kot huhu. ape-ape pon terime kaseh sebab bagi aku pinjam buku ni.

kat dalam ni memang banyak input berguna. disampaikan secara santai. dan memang terkena batang hidung sesiapa yang terasa. penulis buku ni bercerita mengenai pengalaman beliau dalam menyelesaikan masalah orang sekeliling die. dan aku amat lah syorkan mereka yang dok pening pasal masalah2 tu, bace buku ni. 

contoh masalah:

baru kaya sikit dah tunjuk gah.
cerita hal rumahtangga pada yang bukan pakar
tak nak membantu sesama kaum
kurang minat membaca
masalah cinta

dan macam2 lagi. aku ingat nak cari jugak buku ni. bukan ape, aku kadang ulang balik baca buku yang lepas. nanti buku ni aku nak pulang, aku nak bace macamane. huhu.

PSSSTTT...aku ade soalan cepumas untuk korang.....

kenapa orang yang dah bace berpuluh buku motivasi, dan pergi ceramah2 motivasi, tetap macam tu jugak? tak berubah. renungkan....

1 comment:

CintaZulaikha said...

hahhahha..tu sb depa pikir depa hebat..pastu depa gi motivasikan owg lain tanpa tgk muka depa dlm cermin..kohnonya depa ja yg layak motivasikan owg lain...kehkeh

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan