nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, December 9, 2011

sugar glider ku sayang, bila mereka dah jadi gila

SALAM...
selain kucing-kucing yang gebu, keluarga aku juga membela tiga ekor sugar glider. mulanya aku beli seekor, mungkin kerana salah jaga, maka mati lah sugar glider tu. sugar glider pertama yang aku beli memang best sebab dia sangat manja. aku siap bawak dia pergi bilik tido. aku bagi nama Baby, tapi bukan sebab aku suka lagu baby nyanyian Justin biber tu. bila dah mati tu aku beli la sekor lagi. aku panggil die baby gak. pastu tengok die cam kesunyian je, aku beli la sekor, tapi tauke kedai tu offer aku 2ekor, aku sebat je dua-dua...

sekarang aku ade 3 ekor sugar glider. semua aku panggil baby sebab taktau nak beza kan camne. korang ingat senang ke nak junakkan diorang ni, ade caranya tau..nanti2 la aku cerita. korang tengok gambar kat bawah ni. aku pun tak tahu kenapa diorang suka main dalam plastik ni. aku letak plastik tu sebab aku nak bagi diorang makan ulat. diorang bertiga ni makin masok dalam plastik ni plak. hampeh punye baby-baby sekalian.

terime kasih adik ku, Anne tolong amek gambar baby2 yang gile ni




6 comments:

CintaZulaikha said...

kawan saya pon ada beli sekor menatang nih..nampak sgt2lah comel..

umah ni takleh bela binatang, abes dicampak dek ikha nti..danger2

Farah Hanim Mohd Alwi said...

tomeii >.<"

Elakkan kontroversi ~.~ said...

mahal tak seekor ni?

Elakkan kontroversi ~.~ said...

mahal ke seekor ni?

Anonymous said...

Sugar Glider perlukan Pouch ataupun tempat untuk bersembunyi. That why mereka masuk dlm plastik tu. Mata mereka tak tahan cahaya. Mata mereka tak nampak waktu siang..Allah jadikan mereka untuk berjaga mereka diwaktu malam. Dlm jangka masa yg lala terdedah cahaya mereka boleh jadi buta. Lebih baik sediakan Pouch untuk mereka bersembunyi disiang hari, kesian mereka tidur macam tu je dlm Cage tu

Anonymous said...

Sugar Glider perlukan Pouch ataupun tempat untuk bersembunyi. That why mereka masuk dlm plastik tu. Mata mereka tak tahan cahaya. Mata mereka tak nampak waktu siang..Allah jadikan mereka untuk berjaga mereka diwaktu malam. Dlm jangka masa yg lala terdedah cahaya mereka boleh jadi buta. Lebih baik sediakan Pouch untuk mereka bersembunyi disiang hari, kesian mereka tidur macam tu je dlm Cage tu

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan