nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Saturday, December 17, 2011

kenapa potong sikit? tak potong habis je?

SALAM...
ape kabo kengkawan semua. aku paling pantang bile aku nak online untuk hal2 penting, internet plak takleh bukak. kadang2 menyumpah-nyumpah aku. dah le kampung aku ni takde line 3g. grrr. sekali gua round-round nak tengok wayar telepon, perghhhhh kene potong lagi. masuk kali ni dah dua kali kene potong. entah anak sape la yang dok curi wayar tepon ni. aku rase die tak sempat nak potong abes. 


kalau benda-benda macam ni kompom orang akan salahkan mat gian ataupun orang indonesia yang bekerja di Malaysia. tapi aku tak mau salahkan sesape sebab takde bukti. pernah terjadi kelapa sawet yang diletak di depan rumah, hilang 5 , 6 tandan. 1 kampung dok kecoh cakap ni mesti keje mat gian. bila di selidik, di siasat, rupe-rupenye bukan mat gian mahupun orang indonesia, tapi warganegara Malaysia yang mempunyai akal yang waras dan tidak berada di bawah pengaruh dadah.

orang kita, memang dah di set kat minda macam tu kan? 

aku harap sape yang keje dok motong memotong kabel wayar ni, berhentilah buat keje gila. silap2 kena renjatan letrik tak sempat nak mengucap. takpon kena tangkap dengan orang kampung lepas tu potong anu kau tu baru tau...

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan