nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, September 25, 2013

kisah isteri mat yo dan pengawal

Selamat pagi sekalim lagi kengkawan semua...
Pagi tadi tengah aku borak-borak dengan makcik penjual ikan berhadapan dengan tempat aku bekerja, aku terpandang muka depan akhbar Metro mengenai isteri Mat Yo. Aku baca kejap kisah nya, agak mendukacitakan tapi aku terus malas nak amek port. Tetiba kawan aku yang bekerja di bank mesej suruh tengok video tu.

Bila aku tengok video yang dimaksudkan, alangkah sedihnya hati aku ni. Aku tak berani nak menyebelahi mana-mana pihak sebab kita ni manusia. Kita tak tahu sebenarnya apa yang terjadi. Tapi pada aku perkara ni boleh diselesaikan dengan cara elok, dengan syarat, masing-masing dapat mengawal perasaan marah dalam diri. Bila kita marah, kita dah hilang pertimbangan dan kita akan berkata perkara yang bukan-bukan. 

Sepatutnya Mat Yo ajaklah pakcik tu beredar sebentar dari situ. Bincang baik-baik. Saling bermaafan antara pakcik pengawal tu dengan Mat Yo (bagi pihak diri dan isteri). Dan terus beredar atau alihkan kereta. Pakcik tu cuma menjalankan tugas. Kalau takda pengawal keselamatan, boleh jadi sesak tempat tu dan berkemungkinan berlaku kecurian.

Aku takmau ulas panjang, takut jadi fitnah. Diri aku ni dah sedia ada banyak kejahatan, takkan lah nak tambah lagi kan. Moga kita dijauhkan dari perkara yang tidak diingini.

gambar hiasan bukan berniat apa-apa: kalau bersepatu, aku berselipar, kita tetap sama...

1 comment:

Nadia Johari said...

kesian gak tengok pakcik tu..haishh jangan sebab die isteripemain bola sepak yang terkenal dia leh buat apa die suka

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan