nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, September 3, 2013

dilarang menggunakan kereta berenjin turbo mulai hari ini (tak wajib baca)

Selamat pagi kengkawan semua...
Semua dah sarapan? Haaa...ni aku ada satu berita tergempar. Aku baru dapat tahu yang mulai hari ini, semua kereta berenjin turbo tidak boleh digunakan di jalan raya. Sebarang modifikasi enjin turbo yang dilakukan ke atas kenderaan seperti kereta kancil mahupun kereta saga kebal dan yang sewaktu dengannya hendaklah di standardkan kembali. HARAP MAKLUM. 

Diharap semua pembaca mengambil berat akan hal ini untuk mengelakkan minyak anda cepat habis kerana harga minyak telah naik 20 sen bermula malam tadi. Sama-sama lah kita menstandardkan enjin kereta agar kita dapat mengurangkan perbelanjaan minyak kita kerana kebiasaannya enjin yang kuat memerlukan minyak yang lebih untuk memacu kenderaan tersebut ke hadapan...takkan ke belakang pulak kan? hehe

Sekian sahaja pesanan dari aku, salah silap ku pohon ampun dan maaf.

nampaknya tergendala la projek nissan bluebird 510 sss aku ni huk3

1 comment:

Sya_Merpati Putih 88 said...

nasib baik sebab enjin kereta sy tak turbo..
tapi nasib atak berapa baik sebab perjalanan jauh hari-hari... =___=
jadi nak berjimat minyak pun mcm mustahil sangat...

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan