nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, April 26, 2011

makan-makan: KFC dah tak menjilat jari ke??

aku tengah dok tengok iklan KFC kat nuffnang seorang blogger aku terkejut. mane ayat ,"its finger linkin' good"? atau dalam bahase melayu nye "hingga menjilat jari"? sekarang dah tukar "so good" ke? err...jujur aku katekan. aku lagi suke trademark 'menjilat jari' yang dulu. agaknye dah terlalu lama kot aku tak pergi makan kat KFC ni. sebabnye??err...perot sudah semakin kedepan keh3.

untuk pengetahuan korang, aku merupakan bekas pekerja KFC. hehehe. lepas SPM ayah aku campak aku kat KL. huhu tak tentu arah aku cari kerja. naseb baek makcik aku duduk sane. sepupu aku tolong aku mintak kerja sane sini. last2 dapat kat KFC. mule2 aku tukang lap2 jer. pastu jadi cashier,pastu jadi tukang masak plak. keh3


aku akui KFC ni memang sedap. family aku pon suke. tapi sekarang kitorang dah jarang makan. yerla. dah le nak pergi bandor tu jauh. huhuhu. anyway aku agak pelik. kenape diorang tukar slogan? adakah merupakan salah satu strategi pemasaran diorang? tapi pade aku yang lame lagi besh kan? pendapat korang??


aku ingat dah tua nanti nak bela rambut,misai janggut macam pakcik dalam gambar tu la.keh3...smart

8 comments:

Far8 budak baik said...

aku dulu keje mcD..
ehh dah tukar ehh..
pe hal aku tak tahu ni??
hahaha
best lagi trade mark dulu

mOon jOhari said...

x yah tgu tua...sekarang pun dh de iras2 muka org tua 2...hehehehe...

budak kampung said...

huhu tua yer...sampai hati keh3

NUR AYNIE said...

tukar spek ngn kaler rambut jer lagi kompom sama mcm pakcik tu hhihih

Farhana Jafri said...

yupp.. yg bru ni xbest.. nk smpan jggut cmtu?? biar btul.. hahahaha.. pk cik yg keje kat Johor Cooperation tu pon muke nk dkat sme mcm Colonel! hehehe

jemput singgah ANASAURUS :)

budak kampung said...

eleh korang semue jeles...keh3

Led said...

aku dulu kije A&W, tapi tak tau slogan diorang. yg aku masak beef patties byk2...

janggut jgn lupa kasi blonde...

Rozuan Ismail said...

mungkin satu,menjilat jari tu panjang,nak jimatkan kos,pendekkan so good..haha

poastu tgk lah,logo sekarang byk color putih,dulu color merah,jimatlah kos tuh

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan