nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, April 14, 2011

akhbar sekarang memang SANGAT boleh dipercayai

sesungguhnye aku memang tiada hak untuk megutuk akhbar2 tempatan kerana mereka berhempas pulas mencari maklumat untuk disebarkan kepada masyarakat.begitu juga dengan blogger. mencari maklumat dan idea untuk dikongsi bersame pembaca. aku akui aku maseh bongok dalam penulisan blog ini. aku masih baru dan input dalam blog aku ni maseh belom mantap.

korang maseh ingat kisah seorang anak murid sebuah sekolah agama bernama adik saiful yang berumur 7 tahun yang meninggal dunia dikatakan didera oleh guru yang juga warden asrama tersebut? pada mulanya memang aku sangkakan berita itu betul dan tepat sekali kerana pada aku media kita memang bagus dan sangat dipercayai.

TAPI?? lain pula ceritanya bila gabungan mahasiswa islam semalaysia (GAMIS) melawat sendiri tempat kejadian dan berjumpa dengan keluarga arwah. menurut sumber,ustaz tersebut tidak mengenakan penderaan fizikal terhadap arwah. ustaz tersebut hanya mengurung arwah. aku tak mahu copy paste. adalah lebih baek jika pembaca sendiri singgah ke entry ini http://www.mygamis.net/2011/04/kematian-adik-saiful-apa-ceritanya.html.

soalan untuk diri sendiri dan pembaca, mane satu yang benar?
semoge arwah adik saiful aman di alam sane dan ditempatkan dikalangan yang beriman

9 comments:

AZRI said...

yeke?

belogkiter said...

kesian ustaz tu. saya pun ada baca dari email yg diforward

Cik Ecah said...

mane satu betul?
dlm tv9 ari tu (nasi lemak kopi o)
dah siap temuramah ayah kandung budak 7 tahun tu dah...
emmm...

Arpiiz said...

ish, betol ke, ni yang susah nak caya ni..T_T

Tunsha Ayunie said...

Media memang selalu bikin kisah benar jadi tak benar beb :) tapi pasal dik kecik yang dah arwah ni .. Allah lebih tahu yang benar :)

Awie Omar said...

Dah start dah

http://notaekstravaganza.blogspot.com/2011/04/next-top-blogger-1-episod-1.html

Ready.Set.GO!

mas saari said...

salam irwan!

Mas salah seorang peserta Next Top Blogger! harap kita dapat bersaing secara sihat...

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??
pilihan motorsikal kupcai terbaik

eeemmm payah nyerrr mana satu yang betol ni.... dalam TV cakap lain baca surat kabor pun cakap lain.

payahkan kalau sumber tersebut macam meragukan...

sarah-najwan said...

saya dah lama xbaca paper..baca blog pun dpt berita gak..

**betullah irwan..kat laptop saya aje kot floating nuff kamu kat tgh2 entry..xpa la..

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan