nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, April 6, 2011

rakyat didahulukan...moge dilaksanakan

SALAM...
aku mewakili rakyat malaysia yang berbilang kaum ini berharap agar slogan "rakyat didahulukan,pencapaian diutamakan" terlaksana. bukan apa,dulu,aku dan geng2 aku suke bace suratkabo. sekarang,macam agak susah pulak nak bace surat kabo. lagi2 bile ade budak kecik kat sebelah kite. diorang akan tanye,ape video seks tu?kenape orang ni masok suratkabo? dan lain2 lagi cerita yang agak kurang sedap nak di dengar.


malaysia aman,aku tahu,tapi sampai bila aman ini akan berkekalan? ye benar,aku ni bukannye belajar peringkat tinggi.ilmu kurang ada. tapi aku maseh terdengar orang2 miskin yang tak terbela. orang2 yang tak dapat kerja. kisah2 pegawai2 yang hidup terlalu mewah. kisah yang macam2. aku tau nak memimpin tu memang susah.aku paham.

aku sebagai budak kampung berharap,kisah2 yang kurang enak ini segera di selesaikan supaya pemimpin-pemimpin parti,pemimpin2 rakyat dapat menumpukan tugas yang diamanahkan,membela naseb rakyat. seringkali terdengar di kedai2 kopi.orang2 tua bertanyekan dimana wakil2 rakyat yang dipilih semase pilihanraya....semasa pilihanraya rajen turun padang membantu orang2 dalam kesusahan...

aku tahu,takkan ada pemimpin2 yang akan bace blog aku. tidak mengapa.aku cume meluahkan ape yang aku rase.semoge pemimpin2 yang telah dipilih menjalankan tugas sebaik2nya.tidak lupe,terime kaseh diiucapkan kepade pemimpin2 yang tidak mengabaikan rakyatnya.sekian..salah silap aku mintak maaf

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan