nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, April 11, 2011

kawan cume ade mase senang je...kan??

SALAM... 
ni bukan entry nak merajuk ke nak butthurt ke ape. kite selalu dengar orang cakap,"hidup ni kena lah berkawan,takde kawan tak besh".its true. kawan penting dalam hidup kita tapi betul ke kawan tu sentiase ade disamping kita bila susah dan senang?bile senang kompom ramai kawan,teringat aku lagu team ujang dulu, 

"aku tak ada suit,aku tak ada kawan,
hey bila dah banyak duit,baru kawan ajak makan,
aku tak ada duit,aku tak ada awek,
hey bila dah banyak duit,baru ramai awek himpit"

korang penah tak kene camni, 

ting......tong (bunyi mesej masok), mesej tu dari nombor yang tak takde dalam simpanan korang,berbunyi,

"hai kawan,lame tak nampak?amacam?sehat? ni aku la, ahmad juahir mat kasbi jono. wahhh dengar makin maju sekarang..err....kite kan dah lame kawan..aku ade masalah la..aku nak pinjam duit rm500,ade hal la. isnin depan aku bayar ok"

memandangkan kawan,percaya kawan,nak bantu kawan,kita bagi......sedar tak sedar dah sepuluh bulan dok senyap,bile mesej tak balas,call tak angkat.......tepon awek die....dh clash plak

pernah tak korang hadapi situasi camni. aku rase semua pernah. bile korang susah,ade kawan datang tolong?ade kawan dok bagi semangat?ape erti kawan?bukan emo,cume bertanya...

bagi aku,aku takde hal. tak nak tolong aku? takpe. bukan nak eksen. sebab? kite sebenarnya ade ramai lagi kawan yang lebih memahami kita dan support kita tak kire mase kita susah or senang.t

hanx pade kengkawan yang memang gua sayang. luv u all...

9 comments:

MizzTina said...

mmg kasi kaki la kalau ingt kite tyme susah je..bile senang meroyan lupe diri...grrrr... pengalaman kite sama..

kindergartenlibrary said...

aiseh ..pelik2 ..
kawan tu biarlah kawan yang baik .,.
ada dengan kita samada senang or susah
=)

Nadia Bohari said...

penah jugak la terjadi perkara macam ni. tapi tak sama dengan situasinya.

cik azeya said...

manusia ade mcm2 rupe. berlapis2 layernye. pentingkan diri. kang tak tolong kang cakap kedekut lah. ape lah. heh. org2 cmni bagi duduk hutan je lah

Tunsha Ayunie said...

jap2 .... SUIT tu ape :| duit? ala pakcik .. normal la tu .. sabo sabo sabo .. ok?ok?

♥sophie♥ said...

yep yep,, itu kwn yg mmg tak bole pakai,, buat lepas sesak dye jew,, lps tu ??? hilang !
sbb 2 kena carik kawan betul2..huhu

Zik said...

kawang datang dan pergi... tak semuanya akan kekal... dah tak semuanya ada yang baik dan yang jahat... yang tikam belakang tuh pun ada...

storyfromme said...

sejak sambung blaja ni aku hanya boleh jumpa kawan2 sekolah setahun sekali time raya.tapi takde lagi kes susah cari,senang lesap ni.

Raden said...

butthurt tuh ape?

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan