nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, April 13, 2011

kat mane2 pon nyawa kita boleh di cabut

tengah dok layan customer tetibe dapat berita ada seorang customer yang penah berurusan dengan aku meninggal. innalillah. moge roh nye dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman. tapi yang buat aku terkejut dia meninggal kat kebun. ya tuhan. kat mane2 pon kalau dah sampai masa pasti akan di cabut nyawanya kan?

pernah tak korang berdoa mengharapkan kematian? maksud aku berdoa supaya kita mati nanti dalam keadaan beriman.? ayah aku pernah bagitau aku ade anak2 tauke yang mati dalam perjalanan balik dari disko.agak2 la kan...sempat ke dia bertaubat? ade jugak yang mati ditimbus simen. yang mati dalam kemalangan jalan raya tu pun banyak. aku....sentiasa berdoa,,,supaya aku mati dalam iman. dalam keadaan mengingati Allah. sebab? aku ni senang lupa. alpa pada nikmatnya...

3 comments:

Unknown said...

sentap kejap..teringat akan mati. thanks for reminding us.

bunga angkasa said...

nice....follow me back...^_^...

Tunsha Ayunie said...

tgk halaqah semalam pun sebak .. nak kumpul ilmu sebesar zarah pun payah :( teringat pulak arwah opah wa :( mungkin lepas ni turn wa .. hukhuk .. thx utk entry menginsafkan ..

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan