nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, April 21, 2011

antara exora,livina dan alza,mane pilihan hati?

salam,maap sebab lambat post new entry hari ni. agak banyak kerja mau di setelkan hehe. anyway ada salah seorang member aku bertanye. kereta apa yang sesuai untuk family? dalam pale otak die sekarang ade kereta exora,grand livina dan alza. untuk pengetahuan, aku tak pernah lagi merasa bawak kereta grand livina dan perodua alza. yang aku penah test bawak ialah kereta proton exora H-line tak silap aku sebab aksesori semua complete.

pengalaman aku bawak kereta proton exora ni,pada aku. OK!! no problem. aku berpuas hati. dengan harga tak sampai 90k aku dapat merasa keselesaan. pada mulanya aku agak janggal sebab bila tekan minyak sikit,kereta ni dah dok mengerang,pikup terus pergi. brek lu orang tak payah risau. baik punye. mencengkam. tapi korang jangan la pulak lanyak bawak laju2. keselamatan kena jaga. aircond pon takde hal, bukak 1 pon dah sejuk gaban. cis. haha. tapi tu kereta kawan aku bukan kereta aku. 


betul ke??? aku taktau pasal ni sebab aku pun bongok bab kereta. tapi ape yang boleh aku cakap,aku berpuas hati dengan exora sebab aku dah bawak.....pinjam kawan laaa..nak beli belom cukop duit hehehe. kalau korang nak tau lebih lanjut boleh la ke sini  ,macam2 maklumat disediakan pasal proton exora ni. kalau nak test drive pon boleh ke sini OK!!!


tak kesahlah ape pon orang cakap. yang penting better korang test drive sendiri. aku tengok sekarang makin banyak proton exora kat jalan....kan?? so...buat lah keputusan dengan bijak. setiap orang punya citarasa tersendiri..

sebelom aku terlupe,kalau korang ni ade fesbuk dan memang kaki parti.nak enjoy? boleh ke sini


sebagai tambahan, berikut adalah komen yang aku ambil dari blog prodas.wordpress.com/
Semua MPV itu ok, bergantung kepada pembeli. Saya beli exora kerana keselesaan untuk famili. Alza kecil dan sempit untuk keluarga saya. Manakala livina pula sesuai dan selesa tetapi monthly mahal berbanding exora, so saya beli exora. - arie1968 
kalau nak comfort, luas beli exor, kalau nak beli lain skit dari keta sedan beli alza,kalau ada duit lebih.. beli Livina - adam

Proton telah mengalahkan Nissan di Motorexpo Thailand yang baru berakhir minggu lepas.Nak tahu apa rahsianya? untuk harga 65498 manual 69998 auto.Proton Exora Mendapat 4* rating crash test.Proton Exora menggunakan monochoque chasis (chasia kerata bukan casis lori ).Hydrosubframe (teknologi terkini dalam bidang automotif).Inteligent Body Control Module (BCM) (supply Siemens AG Germany) yang membolehkan Pemilik exora memprogramkan 20 macam benda ie wiper,lampu,door lock,alarm,bla bla.2 airbag ABS EBD Extra EBD (x pakai belt pun airbag burst punye canggih).2nd 3rd row aircond.Banyak lagi gadjet yang ada x diperolehi oleh make lain dengan harga serendah itu. - nadri m yusof

fuhhh banyak lagi komen kt blog nih. korang boleh la singgah ke prodas.worpress.com/ untuk mendapatkan lebih pengetahuan mengenai kereta.

6 comments:

Unknown said...

grand livina,..sumpah best!!! hihihii

Mak Jemah said...

bro, agak susah laaa nak baca entri sbb diganggu oleh iklan tuhh..memg lokasinya kat tgh² page ke...gegege..

Ms.ze said...

aku x minat keta2 nie..
xde feel..huahuahau

Unknown said...

ALZA..

ZianaRazali said...

ixora lawa n besar..:)
cehh..kita ni takdak keter pun..hihi

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??
Honda ex5 dan Honda wave

dua ajer alza dan pilihan terbaik grand livina... mmg dari dulu minat

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan