nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, April 15, 2011

5 ayat "manis" yang biase perempuan guna

hoho...wahai kaum lelaki macam aku a.k.a lelaki tulen. kalau korang ade girlfren yang pandai cakap bahase orang puteh,baek korang paham ayat2 yang diorang cakap tu. sebab kebiasaanye kite sebagai kaum lelaki ni selalunye ambil sesuatu perkara tu dengan mudah. yerla..lelaki ni simple2 jer. malas nak fikir perkara2 yang tak penting nih. sebab banyak lagi bende kena fikir,tol taktapi kebenarannya perkara yang dipandang remeh ni lah kadang2 jadi penyebab perang dunia ke 4 meletus huhu. jom tengok ayat maut yang biase perempuan gune. 
 
(1) FINE - huhuhu haaaa...penah tak time korang mesej ke gaduh ke diorang cakap camni...,"ohhhh ok2...fine"..ni bukan macam ayat darjah 2 yang kite belajo dulu. "hello,how are you?. "i'm fine thank you". huhuhu "fine" di sini biasenye perempuan/girlfren korang tu dah malas nak gaduh dan nak hentikan pergaduhan tu. dan perkataan tu menandakan apa yang mereka cakap tu betul dan kita kita ni wajib untuk SHUT UP!!.huhu
(2) NOTHING - bila korang tengok muke perempuan ni semacam jer pastu korang tanye dan diorang cuma jawab ,"nothing"  bermakna ade sesuatu yang diorang simpan dalam hati tu.so....u need to be WORRIED. 
(3) GO AHEAD - ayat ni biase terkeluar bile diorang tak izinkan korang buat sesuatu. tapi kalau ayat camni biasenye dengan suare yang lantang kot. huhuu
(4) WHATEVER - haaaaa...aku pon selalu dengar ayat ni dari perempuan2...dan aku amat benci ayat ni...macam @#$@#$@$@$...huhu...and you know what? this is a woman's way of saying SCREW YOU. 
(5) THAT'S OK - biase kalau laki ade buat salah,girlfriend die mesti cakap macam ni kan? she is thinking long ,hard on HOW& WHEN you will pay for your mistake. berhati2 lah yer.
5 ayat2 maut ni aku dapat dari fesbuk seorang rakan aku dan aku cume menerangkan sikit2 ape yang aku paham mengenai 5 ayat ni. pada aku, perselisihan paham tu perkara biasa. ape yang penting kalau ade masalah jangan simpan di dalam hati. luahkan jer. makin lame simpan. makin la membuak2 macam lahar gunung berapi yang tunngu mase je nak meletop kan? sekian saje dari dokter pakar sakit cinta,keh3.

14 comments:

kindergartenlibrary said...

1,2,4,5 selalu pakai ..hahaha
betullah tu
=p

joegrimjow said...

kejap - pon selali jugak keluar

jom join contest senang ni. hadiah sehingga RM230

Fadzlin Farizan said...

hehe...betul bebenorla tuu...whatever~
ahahaha..smnggu x lgkap klo x pkai slh stu pktaan XP

Tunsha Ayunie said...

Segala yang diatas :) betul sangat2x! thats ok@its ok .. wakaka .. memang perempuan ni malas nak gado lelebey .. lalala~

storyfromme said...

semua perkataan tu fad selalu pakai terutama perkataan FINE!

umUMRA said...

fine~...
hehehe

aNis sHazLiN said...

hahaha! mmg btul tu... fine...xde pape...yelah buat la pe nk buat...pape je r...xpe je... hehe

Unknown said...

betul betul.. but Manja selalu pakai. its ok, kalu x faham juga x tau cek nak cakap ade dah
When is ur birthday?

Awie Omar said...

sebab itu pentingnya English Education

♥sophie♥ said...

hekhek ;p
sape terasa sile angkat tgn mcm saye (^_^)v

ade jugak yg paham,,bagus2,, sebar2 kan lahhh yerrrrr,, biar laki2 nie paham ! haha

Anonymous said...

betul bebeno la 2...ayt ringkat and bermakna..ye dak...^_^

Lalala said...

aku yang perempuan ni pun menyirap kalau orang cakap whatever... eishhh tak le adab betul.. tapi aku pelik.. aku jenis cakap direct tu pun laki kata ada meaning tersirat.. sebab apa? sebab kebanyakan girl macam tu jadi lain pun dicop begitu

SN said...

rajin gune yg no 5,hehe

Cik TeN10 said...

ha ha ha.. betul2.. biasa guna nothing kl MERAJUK.. then senyap je tak byk ckp cm selalu.. kihkih

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan