nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, April 25, 2011

rendah diri kerana kurang tinggi??

tengah2 aku bace metro online tetibe terpandang tajuk ni , "rendah diri kerana badan tak tinggi". pemude tersebut meluahkan perasaan gundah beliau yang takut tidak mendapat pasangan kerana ketinggiannya. alahai, kesian abang ni. abang, ketahuilah sesungguhnya paras rupe dan ketinggian ni tak menentukan kebahagiaan seseorang. pernah tak korang dengar ayat,"murah rezeki kalau mendapat pasangan lelakinya lebih rendah dari perempuan". haaaa. tapi jangan la pulak pasni semua perempuan dok cari lelaki rendah. abes yang tinggi ni macamane keh3.

aku nak cakap lebih pun tak berani sebab tinggi rendah ni cume luaran. dalaman sape tau kan? ape yang ade ni kite terime dan bersyukur je k. ape yang tuhan bagi tu mesti ade hikmah. so sentiasa yakin pada diri. cari ape kelebihan kita. gunekan ape yang kita ada untuk buktikan "badan yang rendah" bukan penghalang untuk berjaya. contoh,walaupon berbadan rendah,anda boleh berkomunikasi dengan baek,bijak mengatur sesuatu rancangan,dan lain2 lagi.


perghhh ayat aku macam pakar motivasi,tapi sebenarnye sampai sekarang aku maseh mencari2 ape kelebihan yang ade dalam diri. kesempatan ini aku nak tanye, korang tak kesah ke kalau pasangan korang lebih rendah/lebih tinggi dari korang??

3 comments:

mOon jOhari said...

kadang2 kita yang 'tak rendah' ni pn ase rendah diri / malu bila dikelilingi mereka2 yang 'tak tinggi'

Rozuan Ismail said...

amboi!! dah kalau taste semua nak yg model2 je,mana tak rendahnya laki

kucarkacir said...

tkejut tgk gmbo last tuu..
mmg tinggi ==''
hahaha

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan