nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, April 29, 2011

3 sebab kenapa mat motor bawak laju2

salam semua,dah solat jumaat?hehehe.yang perempuan pulak dah solat belom. asyik dok pesbuk n berblog jer. solat jangan lupe. cisss...aku ni berlagak ustaz pulak. hehe. korang selalu nampak bebudak motor bawak motor diorang laju2 kan? tak kire lah kat mane pon. ade yang dok cilok2. ade yang buat gaye superman. ade yang tundok macam nak perang pon ade. hehe. korang nak tau tak??tu semua ade sebab tau...ingat bawak laju2 ni takde sebab ke? jom tengok kajian yang aku dah buat, kenapa bebudak motor ni bawak motor laju2.

aku bawak motor honda petak aku siap tundok,pergi tetap camtu..adekah aku berat??keh3

tak tahan nak berak
haaa...ni pon antara sebab utama. aku pernah mengalaminye. aku siap tundok wat bentok aerodinamik supaya motor ku boleh pergi lagi laju. aku ni jenis susah nak tahan berak. dah le mase tu kat pekan. aku ni dah le jarang ke masjid,segan la nak tumpang mesjid semata2 nak berak. nak singgah stesen minyak,tandas nye sempit. malas. so aku pulas semahu mahunya sehingga sampai kat umah tak sempat nak matikan moto pun haha

dah masok waktu solat
haaaa...ade gak antara mat2 motor ni betul2 jage waktu solat. dengar je azan berkumandang. teros start motor, mencari surau atau masjid berhampiran. maklumla,takmau ketinggalan solat berjemaah. 

takot bini marah balik lambat
haaa...ade gak orang yang dah berkahwen ni maseh pakai motor,sebab? senang. tak payah nak bersesak2. almaklomlah kan,bile dapat bini yang garang, laki mane la yang tak takot. balik lambat sikit kang terbang pinggan mangkok mahal2 tu hahaha. bahaye2. daripade dengor radio berbunyi baek balik awal2 yer tak.hehe

aku buat 3 sebab je sebab aku tau korang pon bukan ade mase nak bace banyak2 kan?kan? sebenarnye aku nak bagitau,bukan semua yang bawak laju2 tu sebab nak berlumba. ade sebab2 tertentu. tak kire lah bawak laju ke perlahan ke,kena patuhi undang2. kite bukan tuhan. kite tak tahu ape2. malang tak berbau kan?

kerap kali kat warong,bile orang tu bawak laju je terdengar mulot berkate,"HAAA,BAWAK LAJU2 NAK BERLUMBE LA TU,BIAR EKSIDEN,MAMPOSS...PADAN MUKE..".....erkk...macam mendoakan je bang...

korang suke RACE?try naseb korang kat sini OK.

12 comments:

dwaty said...

HABIS TU YANG jadi superman... kenapa... menanbah kelajuan???? hehehe

MR Amin Nasry said...

bro...aku nek moto laju2 nieh bla nmpak polis jer...nampak awek kena slo skit...wakaka

Far8 budak baik said...

aku sokong..kau penah mengalaminya??
yg first tu..pengakuan brani mati ni..
hahahaha..
aku x penah lagi thn..buang je tgh highway..hahaha =p

mOon jOhari said...

kalo aweQ bawak mOtor laju2 sebab pe lak?

Rozuan Ismail said...

kah kah.ye la tuh.nipu!

umUMRA said...

haha..adei..satu lg alasan..sebab dorg nk poyo2..sbb nk tunjuk style..wee~

AQ D@X K3CH!X !!! said...

hahaha. . .
nombor 1 tu memang pengakuan berani mati. . .tp pape pon,sy penah kena cm nombor 1 gak. . .memang seksa lagi2 kt highway. . . :D

penemuan luar biasa!! said...

hAH memang hati kering.. makin luar biasa perempit skang nih.. saksikan!!

Hanif said...

kelajuan menyeronokkan

SyedGraphiX said...

hahahahaha. dia tunduk2 mcam superman tu sbb sakit tahan berak lettew XD

Norhafsham said...

hahaha.alasan xbley terima lah^^

no_answer said...

ade betul gak alasan tuh . tak semestinya orang laju tuh berlumba .

tak pasal pasal kene doa g mati . adehhhh -.-"

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan