nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, April 26, 2011

anak yang buat,bapak dapat name,BAGOS!!

situasi pertama (antara wak A dan wak B)

wak A: hey wak B, ko taw tak anak pak karjo tu dapat 13A SPM haritu..

wak B: anak pak karjo? pak karjo mane?

wak A: alaaa...anak tunggal wak karjo. wak karjo yang sakit mental tu. yang macam orang gila hari2 dok bawak basikal keliling kampung dok cakap nak ke bulan je tu..

wak B: ohhhhh...wak karjo yang tu...cakap la awal2..haah la kan. bagus betul budak tu. bapaknye kurang waras. tapi anaknye tetap berjaya kan? 

wak A: tu la..bangge aku kalau dapat anak macam tu. sape name budak tu ye?

wak B: entah..aku pun tak tau lah.aku kenal bapaknye aje.


situasi kedua (antara wak C dan wak D)

wak C: eh..ko tau tak berita gempar kampung kite ni??

wak D: berite ape?? ohhh haaa...pasal kejadian sekodeng bini nye pak seman tengah mandi tu ke??

wak C: haah laa...kan gempar satu kampong pasal budak tu abes kena pukol dengan pak seman sebab sekodeng bininye tengah mandi.

wak D: tapi aku lupe sape yang sekodeng bini pak seman tu.

wak C: alaa...segan nak cakap. ko jangan bagitau orang tau...yang sekodeng tu..errr...anak imam kampung kite...

wak D: astaghfirullah.....

kesimpulan??? aku rase korang mesti terfikir macamane yang aku fikir kan? dua2 kisah ni adalah pengajaran untok aku dan rakan2. sebenarnye kisah ni adalah rekaan aku, tapi berdasarkan kisah2 yang aku dengar dari mulot orang. mereka tidak akan mencanang name si pembuat ataupon si pelaku. tapi...bapa si pelaku tu. so sebagai anak...same2 lah kite menjaga nama baik mak bapak kite.

teringat aku dulu orang kampong ngadu kat bapak aku,aku ni bawak motor laju. sesungguhnye mengertilah. mase tu aku tak tahan nak terberak........ughhhh

6 comments:

Unknown said...

haha,..dh kuar dh lukisan maharaja die,..hihi,..cabot!!!

irwanmiswan said...

dush2!!!siot ko dayat

NUR AYNIE said...

comel nyer lukisan hiihi

Ms.ze said...

haha..
ayat terakhir tu lucu..
nak terberak rupenyer..

Khuzrin Kamarudin said...

Hahahahaaa.. tak boleh blah..

Far8 budak baik said...

hahaha..adoyai..
dasyat betol ank tok
imam tu..
kita kene jaga name baik ayah..
sokong =)

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan