nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, April 26, 2011

nokia N8 lawan iphone 4??

SALAM semua...
macamane hari ni? sehat. entry kali ni merupakan jawapan untuk soalan dari salah seorang pembace blog aku yang bertanyekan apekah perbezaan iphone 4 dan nokia n8. beliau sudah lame menggunakan henpon nokia lampu picit dan kini setelah beberape tahun,beliau teringin menggunakan telefon pintar. dalam kepale otak die sekarang ade dua jenis henpon. nokia N8 dan iPhone 4. mungkin dia terpengaruh dengan entry ini dan ini.hehe. 

pertamanya sekali,aku ingin ingatkan kepade semua.takde henpon yang terlalu bagus dan semua henpon ade kelemahan maseng. ade seorang member bagutau aku. kalau nak beli henpon,kite cari yang sesuai dengan kehidupan seharian kita. OK... jom kite tengok perbezaan iphone 4 dengan nokia N8 ni. 

harga
perbezaan ketara antara kedua2 henpon ni ialah harga. harga nokia N8 yang aku dah survey adalah RM1400 untok yang ORI tau...untok AP beza sikit je so better amek ORI. kalau iphone 4 ni korang mesti dah sedia maklom kan hargenye??hehe.

video call
korang mesti tau kan ape tu video call? alaaa,,kalau ko call awek ko,ko leh nampak muke awek ko tu hehehe. aku dah tanye kat iphone store kat bp mall,iphone ni cume boleh buat video call antara diorang je. maksodnye? kalau ko gune iphone ni bermakne ko cume boleh buat video call dengan iphone je la...ade paham??hehe. tapi nokia??korang tak perlu risau. kalau awek ko gune henpon laen pon korang leh nampak awek korang tu yer keh3

hdmi + dolby surround
aku dah try gune nokia N8 kawan aku. wahhh not bad. boleh cucok kat tv plasma tau. sebab nokia n8 ni memang dah sedia dengan kabel untok korang cucok kat tv korang. tapi pastikan tv korang ade hdmi gak. aku try tengok video gune earphone kat nokia n8...perghhhhh...macam tengok kat wayang. sound die pada aku ok la....

memori
nokia n8 ni memang dah siap2 kata dalam badan die memory sebesar 16GB..tak cukopp??rileks2...korang leh tambah lagi memory card..haaaaaa....macamane??

usb
korang kate maseh tak cukop??laaa...jangan risau. nokia n8 dah stenby kabel untok cucuk kat pendrive korang...laaaa...xcaye??huhu...percayelah.

kalau nak cerite banyak lagi nak cerite. ape kate korang singgah je sini,http://www.nokia.com.my/smartphones. banyak maklumat2 yang korang akan dapat. siap ade promosi memorycard lagi tau. barang free..sape tak nak kan??TAPI...jangan pulak korang cakap aku ni anti iphone. kalau korang nak tau aku ni pengguna iphone 3gs dan aku ade cerita kisah aku dan iphone aku di sini. tapi....tak salah kan kalau aku jatuh hati dengan nokia?? hehehe..



kalau duduk warong mesti kawan aku ajak bluetooth padahal diorang tau yang iphone ni boleh bluetooth dan video call sesame iphone je...uhuk2.....

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan