nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, October 19, 2011

budak dilanggar kenderaan sebanyak 2 kali dan dibiarkan, meninggal dunia

terima kasih kepada Khakim Fanani kerana memberikan maklumat mengenai perkembangan terbaru kisah seorang budak di negara China yang telah dilanggar sebanyak 2 kali dan tidak ada seorang pon yang membantu. selepas 7 minit berlalu, akhirnya seorang mak cik pengutip sampah menolong budak ini yang dah lemah tak bermaya. boleh tengok video seram itu di sini. adakah memang menjadi tradisi ataupun peraturan di negara itu yang tidak akan campur urusan mereka yang kemalangan? bagaimana kalau kejadian seperti ini berlaku ke atas kita atau ahli keluarga kita?


aku harap, korang bacalah petikan di bawah ini berulang kali. aku sangat geram dengan kenyataan orang yang melanggar budak kecik ini.

Both drivers were arrested, and the driver of the white van was said to be being held by police. Yangcheng Evening News quoted the man who first struck Yue Yue as saying, "If it was you who hit someone, you'd run too. You can see the little girl, looking around when she walked. If she walked properly, how could I hit her?" - berita penuh di sini

3 comments:

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

bodo punye driver van.ee..geram tul.

Shiema Sufian said...

kesiannye -.-'

Lulu Caldina said...

rasanya belum matilah...
ada akhbar china mengatakan adik yue yue sudah mati, namun banyak akhbar mengatakan disebaliknya.. keadaan yue yue sekarang sudah stabil, namun otaknya dikategori sebagai mati otak..

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan