nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, August 4, 2011

aku yang tak pandai buat apa-apa...

Assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh. ape khabar kengkawan hari ni? puase ke tak? semoge bulan ramadhan ini mendekatkan diri kita kepada tuhan dan mendapat limpahan rahmat dariNYA. hari ini aku masih blur untuk mengupdate blog. aku pun tak tau kenapa. idea ada tapi nak luahkan dalam bentuk penulisan masih belum ade mood. biasa korang update blog ikot mood ke atau tak kisah mood korang macamane pon?
kekadang seseorang tu dah buntu nak update blog,mulelah guna teknik copy dan paste. senang dan mudah. tak perlu bersusah payah mencari idea mahupun bahan. aku akui aku pun ade mengambil bahan dari blog orang lain, tapi kenalah sertakan sekali sumber dari mana kita dapat bahan tu. jangan main hentam buat je kan. hubungan antara blogger kena lah jaga,kalau tak jaga nanti bila kita susah takde yang nak tolong.
macam tu jugak hidup berkawan. kawan adalah mereka yang sentiasa membantu dan berada di sisi kita tak kira susah mahupun senang. kalau kita hidup sorang2 kita tak jadi ape. kita bukannya seorang yang perfect. kita bukan tahu semua bende. ape kekurangan yang ada pada kita akan diisi dengan kelebihan dari kawan-kawan kita. tak paham? macam ni,aku pandai makan megi tapi tak pandai buat megi,kawan aku pulak tak pandai makan megi tapi pandai buat megi. jadi kawan aku ni akan buat megi dan aku akan makan megi tu. errrrr....ade kaitan ke? yang penting berkawanlah dengan ikhlas bukan kerana mengambil kesempatan.
"aku tak pandai ape2,tapi aku ade kawan yang pandai bikin motor,yang pandai bikin kereta,yang pandai bikin rumah,yang pandai bikin anak, yang pandai bikin lori,dan tak lupa,yang pandai bikin taik. sekian"

4 comments:

AZRI said...

hahaha...komen SIR EZO x bole blah...

CintaZulaikha said...

yup, betoi, buat bda kena ikhlas na..

SN said...

haha,mcm2...mmg pndi la~

Sayang Amirah said...

kita perlukan kawan jugak dalam 1 hari :)

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan