nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, August 11, 2011

kisah seluar dalam koyak di pagar luar rumah

Pada satu hari, si suami balik dari kerja dan mendapati si isteri tengah bergaduh dengan jiran sebelah rumahnya. lalu si suami ingin meleraikan pergaduhan tersebut. si suami pun bertanya...

Suami : Sayangku Jainab, kenapa bising-bising ni? apa yang berlaku?

Isteri : Seluar dalam I hilang wahai suamiku Hassim. I sidai kat pagar luar rumah tu. Tentu si Peah (Nama jiran) yang curi, I beli mahal tu dekat Kedai Baju Pak Meon.

Suami : Ala, 1 seluar dalam pun nak gaduh-gaduh, Nanti I belikan U seluar dalam baru yang lagi mahal.

Isteri : Bang.. bukan 1 seluar dalam I yang kena kebas, Tapi 10 helai!

(Si suami terperanjat lalu bertanya kepada jiranya)

Suami : Haaaaa! Peah, kamu ke yang mencuri seluar dalam bini saya? kalau suami awak tahu, tak segan ke awak?

(jirannya pun menjawab)

Peah: taklah,saya tak curi suar dalam isteri encik Hassim. encik pun tahu kan saya ni mana la pakai seluar dalam.

kesimpulan: 
1. jangan sidai seluar dalam,baju dalam (terutamanya yang dah koyak) dan yang sewaktu dengannya di pagar luar rumah.
2. jangan tuduh orang lain tanpa bukti.
3. jangan ber ehem-ehem dengan jiran sebelah. ingatlah,kita hidup ni sementara saje....

diubahsuai oleh: irwan miswan
idea asal: BOM321 (datang la blog dia. banyak cerite besh wooo)

4 comments:

shiema sufian said...

haha. malu malu.

BLADE EDGE said...

Assalamualaikum...


haaa?? ehem-ehem?? skandal kerrr?? :-D

SELAMAT BERPUASA

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

L said...

anda seorang yg pemarah?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jangan-marah.html

Hans said...

hahaha
pasal seluar dalam boleh buat gaduh jiran2
eheheheh

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan