nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, August 3, 2011

iklan ramadhan yang kontroversi dari 8TV???

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh. selamat berpuasa kepada rakan-rakan semoge dapat menunaikan ibadah puasa dengan sempurna tahun ini. kat bawah ni merupakan iklan ramadhan dari TV8 yang mengundang kontrovesi dan ada yang mengatakan bahawa iklan ini racist.

aku tak pasti karakter utama iklan ini melayu ataupun cina. apa yang aku dapat katakan,kita kena akui akan kebenaran iklan ini. ada sesetengah mereka yang berpuasa (tak taulah puasa ke tak),mereka tetap mengenakan pakaian yang sendat-sendat dan ketat-ketat. ade juga yang dok selamba makan tatkala orang lain berpuasa kan? ade juga yang cakap,kita takperlu iklan macam ni sebab kita memang mengamalkan budaya sopan santun. alahai.....aku tahu kawan-kawan aku ni baik,tapi tak salah rasanya iklan ini dikeluarkan untuk mengingatkan mereka yang masih leka.

aku tak tahu mana silapnya iklan ini. aku harap mereka yang mahir dalam meneliti iklan-iklan kontroversi dapat menerangkan kepada aku. setiap orang ade pandangan masing-masing. tapi janganlah sampai mengutuk tak tentu pasal semata-mata nak mempertahankan pendirian sendiri.

1 comment:

Munna said...

rasanya kalau pmpn tu melayu, baru org xkata racist

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan