nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, August 22, 2011

makna di sebalik kata-kata perempuan

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh. 
korang ade awek?
ke korang dah kawen?
agak2 la kan, sampai ke waktu ni, korang paham tak kata-kata seorang perempuan? perempuan ni walaupun kadang-kadang guna ayat simple, tapi maksud yang tersirat tu amat mendalam. wahhhhh macam bersastera pulak. tapi betul la kan? kaum lelaki mesti pernah menghadapi situasi macam ni? tak pernah? betul nih? haaaa kalau belum pernah baik jaga2. perempuan ni hatinye lembut so kata-kata yang diorang luahkan tu pun banyak yang tersirat. :-)

pada yang perempuan, jangan mara nohhhhhhh :-)

 sumber gambar: google

1. Kalau perempuan tanya:
Lawa ke budak pompuan tu?
Makna tersembunyi:
Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?

kalau aku, aku jawab: awak lagi lawa sebab pakai tudung :-)

2. Kalau perempuan tanya:
You dah makan ke belum?
Makna tersembunyi:
Jom pi makan. Lapar ni!

kalau aku, aku jawab: saye dah makan, tapi ni lapar balik hehe  :-)

3. Kalau perempuan kata:
Lawa-lawa la baju kat sini, yek.
Makna tersembunyi:
Belikanlah untuk I.

kalau aku, aku jawab: kita tunggu ada diskaun la yer baru beli hehe :-)

4. Kalau perempuan kata:
Rasa macam nak pening la.
Makna tersembunyi:
Tolong picit kepala.

kalau aku, aku jawab: kejap saya belikan panadol :-)

5. Kalau perempuan kata:
Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi…
Makna tersembunyi:
Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.

kalau aku, aku jawab: takpe, nanti dah siap semua abang tolong urotkan yer :-)

6. Kalau perempuan kata:
Kita lebih sesuai berkawan saja.
Makna tersembunyi:
I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?

kalau aku, aku jawab: OK,bagus jugak tu,takde hal :-)

7. Kalau perempuan kata:
I suka berkawan dengan you. You baik,memahami bla bla bla…
Makna tersembunyi:
Hish… I rasa macam minat sesangat kat you. Rasa macam nak jadi awek you je.

kalau aku, aku jawab: jangan la macam tu, setiap manusia ade kelebihan,ade kekurangan  :-)

8. Kalau perempuan tanya:
You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?
Makna tersembunyi:
Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.

kalau aku, aku jawab: saya selalu teringat kat mak ayah saya, tu je :-)

9. Kalau perempuan kata:
I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.
Makna tersembunyi:
Amboi! Aku kena berkorban. Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.

kalau aku, aku jawab: errrrrr.... :-)

10. Kalau perempuan kata:
I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil. Ape yg `dia' dapat i pun dapat..
Makna tersembunyi:
Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.

kalau aku, aku jawab: dah ade awak sorang pon dah cukop dah. tak larat saye keh4  :-)

sumber: eelobor.com
diubahsuai oleh: irwanmiswan 

5 comments:

belogkiter said...

isk isk.. mana tau ni

belogkiter said...

isk isk.. mana tau ni

Lea Isnawi said...

yang last tu xleh blah
hahahaha

miss princess said...

adehh..indah nye kalau betul laki akan jawab macam tu ^_^ wink..winkk

kindergartenlibrary said...

betul2 ! tapi , lelaki tak fahm puns !!

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan