nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, August 10, 2011

saye tak sahur,saye tak payah puase!!!

Assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh. selamat petang adik-adik,akak-akak,abang-abang semua. macamane puasa hari ni? cuaca panas terik betul-betul menguji kesabaran kita kan? sebagai manusia biasa,dah tentunya kita akan merungut tapi tanpa kita sedar yang ini semua datang dari tuhan kan?


semalam, tengah aku dok borak-borak dengan family angkat aku, tetiba anak dia yang dajah 3 cakap,"mak, tadi kat sekolah kan, kawan adik cakap kalau kita tak sahur, kita tak payah puasa. kalau macam tu, adek tak nak sahur lah. nanti adik tak payah puasa".

UHUK!!

tersedak aku dengar. pandai betul bebudak sekolah sekarang cipta ilmu baru. alahai. puasa tu memang dah diwajibkan kepada kita umat Islam. lainlah kalau ade keuzuran kan? mak bapak kena lah latih anak-anak puasa dari kecik lagi. tak perlu bagi upah duit segala,cukuplah dengan kata-kata pujian sikit untuk memberi semangat pada anak-anak.

penutup: kalau tengahari buta korang ternampak orang dewasa beli juadah berbuka puasa,ape pulak cerita nya? huhuhu

6 comments:

Terbang Bersamaku said...

bijak budak2 nie sungguh buat alasan.....
~kalau tak sahur pun masih boleh puasa lagi~(^____^)

Terbang Bersamaku said...

bijak budak2 nie sungguh buat alasan.....
~kalau tak sahur pun masih boleh puasa lagi~(^____^)

Freaky said...

wuahaha x sahur, x yah puasa.. adoiii

Tasha said...

budak2 mmg,ntah ape kat sekolah diorg borak pastu bawak balik..

ade ke kawan adek aku sengaja korek idung,dia kate nak btlkan pose,ingt senang2 gitu je...hehe

Lea IsNaw! said...

budak2 boleh la mcm tu
y jgn bg alasan tu lak :P

L said...

ibadah sunat vs menda haram
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/ibadah-sunat-tp-xbetul-caranya.html

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan