nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, August 23, 2011

fakta: kenapa orang tua ada uban?

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh.selamat berpuasa kepada yang berpuasa, yang tak puasa tu pepandai korang la ganti nanti yer. hehe.korang pernah terfikir tak kenapa orang yang dah berumur ni ada uban. tak tahu ape tu uban? uban adalah rambut yang berwarna putih. pemerhatian aku, bukan orang tua jer yang ada uban, kawan aku yang berumur 20-an pon dah ada uban. haaaa...mesti korang nak tahu kan? kalau nak tahu, boleh baca kisah kat bawah ni.
pssstttttt....kalau dah beruban tu banyak-banyakkanlah amalan yer. :-)
sumber gambar:google
terime kaseh Laily Qaisyirah!!
Suatu hari, seorang kanak-kanak berumur 6 tahun terkejut melihat ada beberapa uban di celah rambut maknya. Dalam kehairanan kanak-kanak tadi bertanya..

Anak: Mak, kenapa ada uban atas kepala mak?

Mak: Memanglah camtu..setiap kali anak-anak melukakan hati ibunya, sehelai rambut mak akan jadi putih. Kalau sehelai rambut mak putih, maknanya kamu banyak melawan cakap mak....

Anak: Kalau macam tu, mak lagi lah banyak melawan cakap nenek.
penutup: aku pernah nampak seorang pakcik berumur 50 tahun tapi rambut,misai semua putih....erkkkk....takkan anak-anak nye semua melawan cakap die hehehe. SELAMAT BERPUASA PENUH!!

1 comment:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan