nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, September 13, 2011

makan-makan: makanan untuk besarkan payudara

jangan korang ingat ini entry lucah ok. aku bagi entry ni sebab tak suka ditipu. ditipu oleh mereka yang melakukan pembedahan payudara, dengan harapan, lebih yakin kononnya. setiap orang ada pendapat masing-masing, jadi terpulang. kita pun dilarang untuk mengubah ciptaan DIA kan? pada yang mempunyai ukuran buah dada yang kecik, usah risau. apa yang penting hati pasangan korang tu. dia menerima korang sebab rupa paras semata-mata ataupun kerana hati budi. 

kat bawah ni adalah makanan yang mungkin boleh membantu mereka yang ingin membesarkan payudara. aku tak pasti akan kesahihannya. aku pun ada terbaca yang buah-buahan dan sayur sayuran juga membantu dalam membesarkan payudara. saranan aku, adalah lebih baik korang jumpe mereka yang pakar. datang je jumpe doktor tapi doktor perempuan la kan. 

teringat kawan aku cakap,"perempuan ni sebelum kahwin, semuanya kecik2, tapi nanti dah kahwin, tengokla, semua besor-besor, lagi-lagi lepas beranak 5"....sampai sekarang aku masih tak faham maksud kawan aku tu.......

TAHU
Tahu adalah sumber isoflavon, iaitu sebatian mirip estrogen yang boleh mempengaruhi hormon-hormon dalam tubuh manusia. National Institutes of Health (NIH) mengakui penggunaan teori soya sebagai pembesar payudara, tetapi menggunakan ini didasarkan sepenuhnya dalam tradisi dan teori.


SUSU
Semua produk susu mengandungi hormon reproduksi yang serupa dengan yang ditemui dalam tubuh manusia. Susu lembu mengandungi estrogen semulajadi, progesteron dan prolaktin, yang penting untuk pengeluaran susu pada mamalia.

Jumlah jejak hormon yang ditemui dalam susu tidak mungkin menghasilkan perubahan radikal dalam tubuh manusia, tetapi sekurang-kurangnya boleh menyumbang untuk pertumbuhan tisu payudara.

3 comments:

belogkiter said...

tahu tu makanan chinese tu. banyak makanan mereka berasaskan tahu.. tapi..... diorangnye.. besar ke?.. tapi agaknya kalau tak makan lagi kecik kot.. hihi

Si MaTa BulAT said...

haha kelakar je komen belogkiter tu. betul kot die ckp tu.

Dara said...

bagus sangat, besarkan payudara sangat penting untuk penampilan wanita,
:-) .

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan