nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Sunday, September 25, 2011

teruna, dara, dan cermin kereta tinted gelap itu

pada suatu hari, di sebuah kedai kopi, duduk seorang remaja bernama Farid Isa atau name manjenye Alok menghirup air teh tarik dengan penuh nikmat. hilang segala masalah di tempat kerja. ya, tiada yang lebih indah daripada menghirup air teh tarik di tanah air sendiri. sedang Alok menikmati keenakkan teh tarik, tetibe dia di sapa dari belakang,

sumber gambar: google

"Hoi Alok, hampeh betul ko yer, semalam aku angkat tangan dari dalam kereta ko buat2 tak nampak je ye?"

"Tahi, naseb baik aku takde sakit sembelit, terkejut aku tau, bagi la salam dulu kot ye pon. lagi satu, bile masenye ko angkat tangan kat aku wahai Syahid? seingat aku, aku takde pon terserempak dengan ko?"

"alaaaa kan aku baru beli kereta baru, aku angkat tangan dari dalam keta, takkan ko tak perasan muke aku? sampai hati betul la ko ni"

"Bila ma............." 

belom pun Alok menghabiskan cerita, si Syahid terus menyampok

"tak baik camni lok, ko kena la saling menghormati, kita hidup kat negara yang aman, takkan la orang angkat tangan kat ko, ko wat derk je. kecik hati orang tu tau"

"mane kereta ko?"

"tu ha..yang rim 17 inci bling2, spoiler besor, ade turbo tu"

sambil mengorek idung yang takde tahi, Alok berkata,"kalau kereta kau tinted gelap nak mampos macam tu, ko beromen kat dalam tu pun aku tak nampak, bengong!"

"errrrr...."

7 comments:

Nur Syazana Mohammed Sani said...

HAHA ,. cermin tinted sala ! kene saman nanti :DD

http://syazanasani.com

LadyBird said...

a'ah.. hehehe.. mmg x perasan hbs kan.. die lupe kete die tu gelap.. kalau org x bls lambaian die kate kite sombong.. pernah alami situasi cenggini~

delarocha said...

cermin gelap..line clear.. ahakss

ArulchelseA said...

gelap2 mana bleh...

AIEN NOT ALIEN said...

terlebih tinted mana boleh...

ஜ Que Afify ஜ said...

arghhhh I like!! Wakakaka!

Tasha said...

haha,mn blh tinted! bahaya! :P

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan