nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, September 16, 2011

makan-makan: resipi durian goreng

korang pernah makan durian? kompom pernah kan? korang pernah makan durian goreng? kompom ramai yang belom pernah makan durian goreng termasuk lah aku huhu. kat bawah ni adalah resipi durian goreng yang aku dapat dari sini. jadi, jangan malu jangan segan, cubalah buat. lepas tu korang pos kan kat aku ye hehe


bahan-bahan membuat durian goreng
  • 6-8 ulas durian
  • 200 gm tepung gandum *
  • 4 s/b tepung beras *
  • 2 s/b gula *
  • 2-3 titis pewarna kuning *
  • Sedikit garam *
  • Air secukupnya
  • Minyak secukupnya - untuk menggoreng
cara-cara membuat durian goreng
  • Bancuhkan bahan yang bertanda * dengan air sehingga bancuhan menjadi tidak terlalu pekat dan tidak terlalu cair.
  • Panaskan minyak secukupnya didalam kuali.
  • Masukkan beberapa ulas durian kedalam bancuhan tepung tadi dan kemudian gorengkan didalam minyak yang telah dipanaskan tadi, goreng sehingga warna keperangan, angkat dan hidangkan.

1 comment:

ஜ Que Afify ஜ said...

Ni name dia cucur durian la budak!!eh salah.. Pakcikk!! Wa dah pernah makan.. wa suke.. sedap.. sedap gilerrr..!

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan