nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, September 29, 2011

pesanan khidmat masyarakat: bantulah anak yatim "Rumah Aman"

Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:”Orang-orang yang bertanggungjawab mengurus anak yatim, baik dari keluarga sendiri atau tidak, maka aku dan dia seperti dua ini di syurga kelak.” Dan baginda memberi isyarat dengan merapatkan jari telunjuk dan jari tengah (ertinya berdekatan).”
(Bukhari) 

untuk pengetahuan korang, aku tak dapat apa-apa pon kalau aku mempromosi kempen ini, aku cuma rasa ada baiknya kempen ini diteruskan untuk rumah anak yatim seluruh Malaysia. mendermalah seikhlas hati. kita ni bukannya baik sangat kan, moga niat kita yang baik, untuk membantu anak yatim, diberkati Allah....insyaAllah...
Rumah Aman adalah sebuah rumah anak yatim yang terletak di Shah Alam, dengan kemudahan yang lengkap untuk menjaga kanak-kanak lelaki miskin yang menjadi yatim piatu atau daripada keluarga yang memerlukan. Rumah mula beroperasi pada tahun 2005, dan pada masa ini menempatkan 30 kanak-kanak lelaki umur pelbagai. Di sana, kanak-kanak disediakan dengan pendidikan, makanan, pakaian dan tempat tinggal. Misi mereka adalah mudah - untuk memberikan yang terbaik kepada kanak-kanak, seperti ibu bapa lain untuk anak-anak mereka.

salah satu perkara yang kami dapati yang paling mengagumkan tentang Rumah Aman adalah hakikat bahawa ia beroperasi semata-mata kepada sumbangan daripada orang ramai, sama ada dalam bentuk tunai atau barangan, dan juga dari zakat dan liliah. Apabila rumah sedang berjalan atas apa-apa bekalan yang rendah, semua yang telah mereka lakukan adalah membiarkan orang ramai tahu melalui papan tanda kecil ini di luar rumah, dan orang ramai tidak ragu-ragu untuk memberi apa-apa yang mereka boleh.

Walaupun usaha-usaha mereka yang terbaik untuk mengekalkan kemudahan, ia tidak dapat dielakkan bahawa perkara yang akan merosot akibat haus dan lusuh, dan sedih yang kes dengan pendawaian elektrik dan sistem pemutus kilat di Rumah Aman. Pendawaian lama bermakna bahawa rumah adalah agak mudah terpengaruh dengan gangguan kuasa semasa ribut, dan kilat sebelum ini telah menyebabkan kerosakan kepada harta sebelum. Oleh itu, untuk menaik taraf amat diperlukan untuk memastikan keselesaan semua kanak-kanak di sana.

Dan bahawa di mana anda semua datang! Upgrade dari semasa 2 fasa sistem pendawaian elektrik fasa 3 salah satu kos yang dianggarkan RM 20.000, dan kami telah berjanji untuk meningkatkan jumlah ini dengan kuasa komuniti Nuffnang, dan membantu Rumah Aman mendapatkan peningkatan yang diperlukan. Kami memerlukan bantuan kita boleh mendapatkan untuk mendapatkan wang, jadi sekarang masa untuk datang bersama-sama dan melakukan sesuatu yang hebat! Berikut adalah bagaimana anda boleh membantu:

Online: Anda boleh membuat sumbangan terus ke Rumah Aman melalui perbankan online Maybank2U, dengan kata-kata: "Nuffnang TLC Janji Me S2". Derma harus ditujukan kepada Rumah Aman (Shah Alam), dengan nombor akaun 562106720433 (Maybank). Selepas anda telah membuat pemindahan itu, sila hantar screenshot bukti pemindahan xinxian@nuffnang.com.


- Via Milkadeal: Milkadeal syarikat kakak kami telah bermurah hati menawarkan untuk menyertai kami dalam memenuhi ikrar ini, dan anda juga boleh menderma melalui perjanjian itu pada halaman ini!

- Via cek: Cek juga boleh dikeluarkan kepada Nuffnang Sdn. Bhd. Dan dihantar ke pejabat KL kami di alamat di bawah:
12B5 & 12B6, Heritage House
33 Jalan Yap Ah SHakcipta
50300 Kuala Lumpur.
Semua derma boleh ditolak cukai, dan Rumah Aman akan dapat mengeluarkan suatu resit bagi derma anda:)


No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan