nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, September 19, 2011

penampakan jin di Gua Hira'? betul atau tipu semata-mata?

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh
korang mesti pernah nampak gambar kat bawah ni yang kononnya jin di Gua Hira.


ape perasaan korang selepas nampak gambar ni? korang percaya? cuba tengok gambar kat bawah ni pulak


 


Full Name:ALI MURAT GUVEN
Email Address:a_muratguven@yahoo.com
 
Dear brother,
I am a Muslim-Turkish journalist from Istanbul. I am mailing you the true story of famous "faked" jinn picture on the net. I catched this famous cave monster from his leg in a show cave near Bristol-England! It is NOT the satan, or jinn, or another bizzare thing. It is only a silly sculpture made by hard-plastic for only touristic attraction and fun.
sumber 

pesanan dari seorang sahabat baik aku

haha.. y, susah tau nak buang rasa takut pd benda2 tahyul ni.. tp bila ko dah betul2 yakin yang Allah tu maha berkuasa, otomatik ko tak rasa takut, dengar pun takde rasa seram.. kitorang kerap masuk utan, even mulut lancang tapi tak jumpe pape hantu pun.. tapi jgn pulak lupa, Jin, Syaitan tu wujud.. 

bila manusia menghambakan diri dengan makhluk2 tu, dan anggap makhluk2 tu berkuasa, maka syaitan pun menambah sesatkan kepercayaan manusia pd Tuhan..syaitan pun pandai cari peluang kan?
pngalaman aku, dulu prnh gak rasa seram takut jumpa bnde2 camtu mase ride memalam jauh sesorang lak tu..tp la ni xde dah, aku rasa lebih yakin. cumanya, hati2 tetap hati2, sebab keselesaan membuatkan kita lalai

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan