nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, September 26, 2011

Pekerjaan paling merbahaya di puncak menara 1768 kaki!!

assalamualaikum wa roh matullohi wa barokaatuh
ape kabo korang semua? dah bangun belom? mesti hari isnin ni ramai yang liat nak bangun pergi kerja kan? ape orang cakap tu, alaaa, monday blues hehe. yerla, hari semalam, ahad korang dah bantai rehat kat rumah terbongkang tidor terkangkang kan? pada yang dah beristeri, dan jarang berjumpa, hari ahad ni lah masa untuk membayar bil air.


hari ni aku nak tunjukkan video pasal mereka yang bekerja sebagai maintainance di puncak menara, yang memerlukan mereka mendaki setinggi 1768 kaki di atas sana! memanglah ada lif. tapi lif tu hanya membawa mereka ini sehingga 1600 kaki. selebihnya, mereka panjat sendiri dengan membawa tool bag seberat 30 paun. dalam video ini korang boleh tengok macamane diorang mendaki dan tengah memanjat tu boleh ada petir pulak. peh, korang bukan boleh turun macam tu jer. sebelum memanjat, mereka perlu memastikan barang-barang yang ingin dibawa mencukupi, tiada yang tertinggal, kalau tertinggal???korang fikirlah sendiri....

ada beberapa soalan yang terlintas dalam fikiran aku, tapi yang paling utama.....macamana kalau mereka nak terkencing atau terberak? aku ni dahla tak boleh tahan kalau rase nak terberak...

terima kasih cikgu wak khakim untuk video ini!

update:

mesti ada yang tanya kenapa diorang tak naik helikopter or kapal terbang, jawapannya di bawah:

1 comment:

Munna said...

Ya Allah rasa nak muntah tgk. gayat wehhh

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan