nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, September 30, 2011

susunan saf dalam solat mengikut hadith nabi

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh.
entry ini bukanlah nak menunjukkan yang aku ni baik. aku sebenarnya insan yang masih lemah yang dalam proses memperbaiki diri. sebenarnya aku agak konfius dengan kedudukan saf solat. mungkin sebab aku ni kurang ilmu agama. korang boleh baca kisah di bawah ni, kisah pengalaman aku sendiri yang solat berjemaah di masjid mahupun di surau.

masa tu aku pakai t-shirt dan seluar trek manakala pakcik yang bersolat bersebelahan dengan aku memakai baju melayu dan kopiah. aku mintak pakcik yang solat bersebelahan dengan aku tu untuk rapatkan saf sebab kedudukan dia agak jauh sedikit dari aku. tapi dia tak endahkan aku. aku diam. salahkah aku?
 

1 comment:

Memori Kekasih said...

alhamdulillah~~
sama2 kita saling ingat mengingati...:)

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan