nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, September 19, 2011

penampakan hantu yang menyeramkan!!

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh
pekabo korang semua? dah sarapan hari ni? 
korang pernah nampak jin? hantu? dan lain-lain makhluk halus? aku ingat lagi, dulu time kat asrama, tengah dok syok makan megi dalam baldi, tetiba kat luar bilik budak-budak dok kecoh-kecoh. sampai tersedak aku makan megi kari tu. aku dengan perasaan ingin tahu pun terus keluar bilik. terkejut beruk gak aku bila ada seorang member tunjuk gambar seorang budak yang amek gambor kat dalam hutan, lepas tu kat belakangnya ada bayang-bayang lembaga yang menyeramkan. mase tu semua orang dok percaya la tu hantu betul. 

 tak silap aku, gambar ni la yang aku tengok. sumber:google

bila makin besar, dah tau pasal adobe photoshop sikit-sikit, aku mula sangsi dengan gambar hantu tu. mungkin kah itu cuma edit semata-mata? benda tu sekarang tak mustahil boleh dibuat. dalam industri porno pun mungkin buat macam tu. agak2 muka bintang porno tu cantik tapi body kurang cantik, maka diorang amek gambar body yang cantik. main tampal-tampal je kan? 

abes tu, korang percaya tak dengan gambar-gambar yang kononnya penampakan hantu nih?

Firman Allah (mathumnya): “Dan jika engkau dihasut oleh suatu hasutan daripada syaitan, maka mintalah perlindungan kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. Sesungguhnya orang-orang yang bertakwa, apabila mereka disentuh oleh imbasan hasutan daripada syaitan, mereka (ingat kepada ajaran Allah), maka dengan itu mereka nampak (jalan yang benar). (Surah al-A’raf, ayat 200~201)

2 comments:

aNaYaNa said...

hahah..gambar tu lucu..sungguh tak boleh percaya!

CintaZulaikha said...

mana ada antu kat dunia nih, kalau npk antu pon, tu cumalah 'khorin', jin yg menyerupai manusia bagi menakut2kan manusia...humm~

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan