nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, September 6, 2011

PETKNODE - pusat jagaan haiwan yang.......

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh. ape khabar kengkawan semua. straight to de point. korang ade haiwan kesayangan? ade binatang peliharaan? kucing parsi? kucing siam? sugar glider? anjing? ayam? lembu? korang sayang binatang peliharaan korang? tadi aku tengah berjalan kat alam maya ni tetibe terbaca berita yang kurang enak. kisah sebuah pusat penjagaan haiwan, PETKNODE yang mengabaikan tanggungjawab menjaga binatang peliharaan walaupun telah mendapat bayaran daripada tuan punya binatang peliharaan tersebut. 

adakah mereka jenis manusia yang mementingkan duit daripada nyawa binatang? mereka membuka pusat jagaan haiwan peliharaan, kononye membantu kita dalam menjaga binatang peliharaan tetapi apabila sudah menerima bayaran, mereka lepas tangan. biarkan anak-anak kucing ini mati. takde ke sifat keperimanusiaan. walaupun mereka dah meminta maaf, adakah cukup dengan itu sahaja?  

di bawah ini adalah gambar yang aku ambil dari blogserius! kalau korang nak tahu lebih lanjut akan kisah ini, boleh la ke blogserius sekarang. kalau korang pencinta binatang, singgah sini untuk baca kisah selanjutnya.



No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan