nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, July 14, 2011

apakah iframe? siapa penulissenja?

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh. aku tahu aku sudah lambat untuk buat post ini. sama juga dengan kisah semasa seperti Bersih 2.0 . aku langsung tidak post pasal Bersih. kalau korang nak tahu pasal Bersih 2.0 , korang google la yer. petang ni aku nak luahkan kekesalan aku. kesedihan aku terhadap penulissenja. ade yang kenal,ade yang tak kenal kan? pada mule perkenalan aku dengan blog die.blog die penuh dengan puisi. benar. puisi yang indah. dia pon kerap meninggalkan komen di blog aku. lama kelamaan aku tengok entry dia lain macam. seolah-olah copy paste atau memang benar copy paste? kebanyakannya pasal seks dan kisah pelik. mungkin nak naikkan trafik. 
aku akui aku pun ade guna kaedah copy paste ni tapi jangan lupa letakkan sumber nya.

beberapa hari lepas dunia blog telah kecoh dengan berita yang penulissenja telah menipu kita semua. dengan menggunakan iframe. ape itu iframe? korang boleh ke sini untuk mengetahui dengan lebih lanjut ape itu iframe. lebih senang, korang google je. terima kasih juga kepada brader izamir ridzwan yang telah mendedahkan apa yang telah dilakukan penulis senja. 



junior satu sekolah dengan aku, azrijohan turut sedih dengan apa yang telah dilakukan penulissenja kerana penulissenja telah membantu azrijohan semasa beliau baru dalam dunia blog. boleh melihat postnya di sini,http://azrijohan.blogspot.com/2011/07/kenanganku-bersama-penulissenjacom.html

aku cuba singgah ke blognya tapi tak dapat. facebook pun tiada wall. aku harap dia dapat tampil memohon maaf dan memberi sebab yang kukuh. setiap manusia ada kesilapan. tak salah kalau kita akui kesilapan kita. pada blogger dan juga aku,kita berblog,mencari kawan,mencari kenalan,tak perlulah menipu untuk mendapatkan trafik. kalau entry kita bagus,insyaallah, ramai yang singgah.

5 comments:

Unknown said...

aku pun tak sangka ni..

nasib berjaya dibongkar oleh IR..
kalau tak selama-lamanya aku kena tipu..

blog dia macam dia dh delete dh..x ble buka dh..

Shaherah said...

shera pun dulu bnyk gak komen2 kat entri die.. smpai taruk kat bloglist.. tp lame2.. tgk makin pelik2 entri die.. trus shera remove dri bloglist..

tp ape yg die buat.. die dh menipu semua org.. prnh dgr kan ayt "sekali kita menipu, seumur hidup org x pcayekan kite"

bnyk dh org ilang kepercayaan kat die.. ade gak yg ckp.. slame ni btul ke puisi2 tu die buat sndiri.. or copy paste gak.. kan?

hmm.. tah lar kan..

hyemynameisrasyid said...

emm.,aku tau isu ni tapi aku xtau apa itu iframe.,dan dah baca pon xpaham jgk.,xpe la.,
em.,aku slalu jgk baca blog dia., btol la.,puisi dia mmg best.,ada yg dia deklamasi with lagu kn.,

AZRI said...

emm,sedih dan terkilan dengan apa yang berlaku...die dah banyak membantu saya

hope die dapat memohon maaf dan kembali blogging macam dulu...

*thnx backlink:)

wan_cikgumuzik said...

thanks for the backlink.. aku baru terbaca entri nih.. tu pon saja2 dok selongkar keyword kat google..

tak sangka plak ada entri nih.. perkara dah lama berlalu.. tapi panas tetap panas.. kih kih kih

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan