nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Sunday, July 17, 2011

kedai mamak,bapok dan 2 biji rambutan

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh. apa khabar kawan-kawan blogger dan pembaca setia blog irwanmiswan. dah sarapan hari ni? jangan lupa sarapan yer. malam tadi nisfu sya'ban. bermakna 15 hari lagi kita bakal berjumpa bulan ramadhan. dah sedia nak berpuasa ke?atau korang dah sedia mencari tempat sesuai untuk berbuka di siang hari di bulan puasa? haaa,itu pepandai korang la.
aku dan geng-geng budak kampung telah bertolak ke Marina,Tanjung Emas Muar untuk melepaskan gian memancing. walaupun aku ni bukan kaki pancing,perasaan teruja tu tetap ada,yerla,mane la tau dapat ikan besor anak gajah. keh3. gurau je. sampai je bandar Muar,kami terlihat budak-budak fixie dan tak lupa budak-budak jaguar di sana-sini. baguslah. beriadah di waktu malam. tapi aku harap mereka ni dapat la memasang lampu. keselamatan kena jaga,kan?

gambar hiasan: google

hasil tangkapan malam itu kurang memberangsangkan,mungkin kerana di sebelah port kitorang mancing tu ade karaoke. lagu dangdut. lagu 60-an. ikan pon dok bergelek agaknya. AHHH...pandai kau buat alasan. perot lapar,maka berangkatlah kitorang ke warong mamak berhampiran. order. teh tarik gelas. sup kambing.nasi goreng. air jarang. macam-macam lagi.

***10 minit 30 saat kemudian***

seorang maknyah@bapok@lelaki lembut masuk ke warong itu. aku tak tahu ape nama pakaian itu. yang boleh aku cakap,baju nye macam tuala kecik yang ngam-ngam menutup buah dada dan ngam-ngam menutup kemaluan bawah nya.jangan tanya aku dia ada zakar atau tak. ape yang kitorang pelik,badan bapok ni macam ahli bina badan. berketul sane sini. ahhh biarkan. itu antara dia dengan tuhan. badan tough tak semesti nya straight. 

TIBA-TIBA!!!

"FUGHHHHHHH"..tersembur nasi dari mulut salah seorang member aku. aku tanya lah,kenapa dia tersembur? tersedak ke?ade lipas ke kat dalam nasi tu? kawan aku berkata,"HILANG SELERA AKU,TENGAH MAKAN BOLEH PULAK TERNAMPAK TELOR!!"

ERK!!

makan dengan kadar segera. terus pulang ke rumah. masuk pintu rumah,aku teringat rambutan yang aku petik di rumah kawan ku. tengok plastik. tinggal 2 biji. takpelah. hari ni aku ambil lagi. cuci muka. basuh dan cuci apa yang patut. pakai boxer. tidur.

penutup: korang ade member maknyah?bapok?

7 comments:

Far8 budak baik said...

dah bapok kn mmg ar ketul ketul
hahahahah..
peh pi mancing tak ajak.
grrrrr

azrijohan said...

hahaha,terus x makan rambutan tu kan...


meh sini,tema ramadan kali ni...
http://azrijohan.blogspot.com/2011/07/tema-ramadan-2011.html

JMR said...

kahkah..dh namanya maknyh, tgk telur dia le, xkan nak tgk tek lak kan..hahahah

Lieyly ︱ Alia said...

kesian dia smpai tersembur..kahh3 !!

lawak !

kucarkacir said...

hahahahahha

Shaherah said...

hahahah.. shera ada ramai kawan bapuk..

mesti kelakar kan muka member yg tersembur tu.. hahhaa..

eira_comel said...

ramai jer... tp tulah.. dah tak larat nak tegur.. biarlah antara die ngan tuhan..

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan