nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, July 21, 2011

Blackberry Playbook vs Apple iPad 2

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh. selamat tengahari kengkawan semua. semakin lama,dunia semakin dibanjiri dengan gajet-gajet canggih. semua gajet ini dicipta demi memenuhi kehendak manusia yang sentiasa inginkan sesuatu yang sempurna. tapi kadangkala semakin canggih sesuatu barang tu,semakin rumit penjagaanya kan? itu terpulang pada individu yang memakai. 
kepada peminat-peminat gadjet canggih,mesti korang akan tertanya-tanya sampai berkerut dahi memaksa tangan menyelok poket untuk mengambil rokok Dunhill sebatang. tertanya pasal apa? haaaa...mestilah tertanya kat dalam diri tu,mana satu nak beli? Blackberry Playbook ataupon Apple iPad 2? OK! teruskan membaca.

aku masih setia dengan iPhone 3gs aku. huhu. sampai dah calar-calar aku kerjakan. sayang kamu. 

ciri-ciri Blackberry Playbook:
sumber:eyriqazz
1. Rekaan bersaiz sederhana kompak 7inci yang mana pocketable, senang di bawa kemana-mana.
2. Dual Core Processor yang laju dan graphic 1ghz TI OMAP
3. 1gb RAM untuk memori
4. Menggunakan OS QNX Neutrino Reliability yang terbaik
5. Support flash pada internet
6. Skrin kualiti 1024x600 dengan 182ppi.
7. 3mp kamera depan dan 5mp kamera belakang.
8. Solid batery life (8 jam ke 10 jam)
9. Keupayaan gesture control dgn baik ketika surf application
10. Kualiti rekaan yang kukuh dengan hanya berat sekitar 400 gram sahaja
11. Keupayaan Playbook yang multi-tasking.



Blackberry Playbook vs Apple iPad 2
 sumber:eyriqazz
1) BB Playbook 1GB Ram, IPAD 2 512MB ram
2) Lebih ringan, 408g compare to 603g for IPAD
3) Ada gps..Woww...IPAD takde
4)Speed webpage lebih laju
5)Richest content coz support flash
6)html5 java script (apa ni? ) capability, more smooth, internet rendering..

3 comments:

My MiRa said...

nak blackberry satu

azrijohan said...

p/s: ni entri ape ni..kenapa cam pelik je?

kucarkacir said...

damn !
mak gua dh beli ipad 2 =.=''
xpe la..bia aku beli playbook tu..

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan