nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, July 7, 2011

dah masuk tapi tak boleh keluar...

assalamualaikum wa roh matullohi wa barokaatuh. selamat pagi kengkawan semua. aku harap takde la yang merindui blog aku yang menyepi hampir seminggu tanpa entry dan idea segar. maaflah yer. bukan tak mahu update. otak ini kusut dengan bermacam-macam masalah..ahhh mungkin aku ini bukan blogger tegar sebab tu macam-macam alasan aku berikan.

orang sekarang dan mungkin juga termasuk dengan aku. bila dah masuk,tak mahu keluar. bila dah masuk itu sedap,nikmat,sampai lupa tuhan. sebab tu kita susah nak keluarkan. bile dah masuk,kita lupa dunia ini milik siapa. kita sangka dunia ini milik kita. maka kita mahu masuk lagi mengecapi nikmat yang tak terhingga. itulah kita. manusia yang alpa. bila dapat keuntungan. duit dan rezeki melimpah ruah. kita lupa DIA. yang memberi oksigen. yang memberi rezeki.

****berehat mengambil nafas sambil melihat muke ku yang semakin tak terurus...ahhh biarkan,,tiada siapa yang nak tengok muke aku...yang penting aku buat kerja dengan betul*****

ingatan untuk diri dan yang lain. bile dapat rezeki tu,kongsilah dengan yang lain. dengan mereka yang susah. ingat! mereka yang betul-betul susah. memang nampak susah. dan terbukti susah. faham? tak faham takpe. nanti pergi jumpe mak korang. korang tanye. ok

Diriwayatkan dari Ibn Umar ra. : Rasulullah Saw mewajibkan membayar satu sha’ kurma atau sha’ gandum sebagai zakat fitrah kepada semua muslim, baik budak maupun yang telah dimerdekakan, laki-laki maupun perempuan, anak maupun orang tua. Dan Nabi Muhammad Saw memerintahkan bahwa zakat fitrah harus dibayarkan sebelum orang-orang pergi mengerjakan shalat Id’. (satu sha’ kurang lebih sama dengan 3 kg).

sumber:google

4 comments:

AZRI said...

dah masuk...memang malas nak kuar kan balik...rugi woohhhh

hhaahaha,kalau keluar pon singgit jek


http://azrijohan.blogspot.com/

Lea Isnawi said...

apa yang masuk takleh kuar tu?

xfaham @_@

ieda CUMA said...

alamak.. apa nie ?? tak faham... =p

Unknown said...

dah masuk tu pandai2 la bawak keluar sikit...
rezeki ada kat mana2..
jangan kedekut...

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan