nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, June 24, 2011

betulke nak jadi blogger hebat dan popular?




assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh. selamat petang semua. cuba kita tanya diri. kenapa kita berblog? sebab suka2? kalau betul la untuk suka2, buat apa sibuk pasal buffered earning (BE) nuffnang dan ping entry kat facebook? ini adalah soalan untuk aku aku sebab aku cakap berblog sebab suka2 tapi kenapa sibuk pasal BE dan ping entry?

sebenarnya aku pun masih belum ada jawapan. tapi pada aku, bila nampak analitik kat nuffnang meningkat, aku lebih bersemangat untuk berblog. walaupun sehari UV baru seratus sudah memberi semangat untok aku menulis. bila dapat buffered earning, lagi la banyak idea aku nak merepek. hehe

yang pasti, aku takmau jadi blogger yang hebat mahupon dikenali ramai. sebab tu aku dah jarang blogwalking dan ping entry. aku blogwalking kat blog yang komen entry aku je kadang. pastu entry aku dah seminggu aku tulis, baru aku ping. mungkin aku akan blogwalking dengan kerap lepas ni. tapi bukan untuk promote blog. cume sekadar kunjung mengunjung. yela. kan dah nak raya hehe. cisss puasa pun belom daaa

aku bukan ape. entry kat blog aku ni pon banyak yang merepek kan. jadi segan la aku nak promote blog ni. aku macam ada ingat 1 ayat. "semakin hebat kuasa, semakin besar tanggungjawab" jadi pada aku, kalau blogger tu dah otai dan hebat. maka paham2 lah ye tugas anda untuk membantu blogger baru macam kami ni :-)

penutup: maafkan salah silap. sedang berusaha menjadi blogger yang tak kuat merepek huhu :-)


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 comment:

sarah-najwan said...

saya lihat sejak dua menjak ni
kamu aktif berblog..hehehe

xkisah la apa niat kita berblog
jnji kita gembira dan tidak menyulitkan org lain..

bab BE tu anggap sbg bonus sb kamu dan saya kan bekerja..sudah ada gaji sendiri..

hepi2 blogging..

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan