nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, June 16, 2011

aku,KL Gengster dan roti tisu

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh. selamat pagi pada yang baru bangun tido terutamanya hakim fanani yang mengajar pelajar-pelajar pendidikan khas. ko ni ngulor ke ape hah? 

gambar ambik dari google

malam tadi,walaupun hingus masih meleleh dan terbatuk2,aku dan member2 geng kampung telah meringankan punggung kitorang untok ke BP Mall Batu Pahat untuk menyaksikan filem yang mencetuskan kontroversi,KL Gengster. dah berapa hari filem tu ditayangkan? bukan apa,tak silap aku filem tu dah dekat seminggu kot. pengalaman aku,kalau dah seminggu,panggung wayang kompom dah lengang sikit. tapi malam tadi,perghhh kitorang bertujuh terpaksa menahan sakit mata kerana terpaksa duduk kat area depan. 

untuk keseluruhan,filem ni menarik,tak lekang dengan aksi bertumbuk bergasak. kalau korang nak tengok kat panggung wayang,sila ambil tempat duduk yang sesuai yer. aku rasa dalam 2 atau 3 hari lagi aku nak pergi lagi. ada sesapa nak ikot?hehehe.

pengajaran dalam filem ni:
jangan hisap rokok,rokok membahayakan kesihatan.tak caye?sila tengok adi putra.
anak sulung kena beri contoh tauladan yang baik kepada adik2.
perempuan melayu lagi cun kalau berpakaian sopan.kenapa?terkejut aku tengok halimah jongang dalam cerita ni.
jangan bercakap besar tapi sebenarnya penakut.
carilah rezeki halal.

banyak lagi aku nak cakap,tapi malas lah,so pada sesapa yang belum tengok,jom belanje aku kat BP Mall ok hehehhe.lupe plak,lepas tengok wayang,kitorang pulak buat wayang kat restoran masam manis. order nasi,sup segala. lepas tu boleh pulak order roti tisu 3.perghhhh oleh kerana ramai antara kitorang tak pernah rasa roti tisu ni maka berebut rebutlah kitorang dok kopek roti tisu tu carik yang banyak susu dan gula. keh3. bayangkanlah,muka semua pecah rumah tapi perangai mengalahkan budak 2 tahu. hehe

penutup: kan besh kalau tengok wayang sambil makan kerepek ubi.

9 comments:

zarulfarhana said...

wahhh...cm best rr cita tue...xsmpat lg nk p tgk...

☼ r A t U ● t U r Q u o i S e ☼ said...

Dengan ini .. wa mahu mencari skendel semata-mata nak ajak tgk wayang .. lalala~

CintaZulaikha said...

nak gi Jb la tgk citer nih...asik kata best ja...

aque said...

jom3... :D fara banje kepek ubi... ;)

pwincess Lov3y dOv3y said...

ahaha..ape awk nak belanja??meh2..bile2?ahaak..

still tak der mase nk g tgk..(padahal x der duit)..=,="


x best la..kena mkn popcorn gak..:P

ira khazali said...

nak p tengok tapi tak de sape lah pulak sudi teman...

Mu'az Alias said...

wahahahha.....
ko ckp mkn krepek ubi sambil tgk wayang sbb ad babak mkcik jual krepek ubi kan... sbb tu ko ngidam.. sial!! puiii!! lu kAsI GU mTI DULU La bRU GUA DIAM..!! (dialog dlam babak aku(aron aziz)hehe..)

afiqazizan said...

memang best filem kl gangster..sama la kita bro..aritu tengok filem ni dapat seat depan.

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اسلام عليكم

http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
kembara mahkota johor 2011 daulat tuanku

nasib baik tajuk dia KL gengster kalau JB gangster tak gi tengok wayang lerrr aku

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan