nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, June 21, 2011

kalau sayang,kenapa pukul?tikam?

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh. ape khabar keng kawan hari ni?dah sarapan? aku belom lagi. lambat sikit aku sarapan hari ni. baru lepas membaca akhbar sambil minum air kopi. sedap woo gua buat. hehe. hari ni terdetik aku nak bertanya kat korang. kalau korang sayang seseorang tu,sanggupkah korang pukul dia?terajang dia?tikam dia?

kenapa aku tanya?aku agak musykil. sekarang ni macam2. isteri tak mau rujuk kembali kena tikam. si perempuan nak putuskan hubungan kena belasah dengan teman lelaki. kalau betul la kan si lelaki ni sayang kat perempuan,nak rujuk balik ke,nak tunang ke,kenapa perlu belasah? kita sepatutnya melindungi orang yang kita sayang kan? kalau betul la ada perselisihan faham,ape la salahnya bawak berbincang? ape yang kita dapat kalau kita pukul,kita bunuh?kita tikam? rugi,kan?

kita manusia,kadang2 alpa,terlalu ikutkan perasaan sampai melakukan perkara di luar batasan. 

aku takmau cakap banyak sebab aku takde pengalaman dan aku juga insan lemah. maaf salah silap

9 comments:

Cik Ecah said...

BC HARIAN METRO ARI NI SADISSS KENE TIKAM GUNA GUNTING DGN BEKAS LAKI DIA HUHUHU....

XYAH TIKAM2...
DOAKAN JER MANUSIA TU DPT HIDAYAH.

Rozuan Ismail said...

bila sayang penuh kepura-puraan.bila sayang bertuhankan nafsu.

Que Afify said...

Bekas kekasih wa 'tikam' wa guna maki je .. ouhhh sadissss T___T"

Azza Rynna said...

setuju wit ur opinion

aque said...

hurm...da bace metro...

no komen...
setuju dengan hujah2 itu...

ira khazali said...

setuju jugak... nape lah skarang manusia teringin sangat nak jadi malaikat nak cabut nyawa org...
sedar2 lah diri tu manusia.. bukan malaikat...

CintaZulaikha said...

tu la pasal. kekadang pelik ngn sikap sesetengah org nih..dah gila talak sgt ke apa...

iyan shazlind said...

ganasnya...bg sy kalau betul kita mencintai seseorang kita mesti lindungi dia bukan sakiti...tp yg terjadi kes camni mesti case dendam ni...

Terbang Bersamaku said...

kalau betul2 syg patutnye lindungi wanita tue, bukan nye dera mereka..

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan