nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, June 2, 2011

aku,tandas,budak kecik,dan hantu kak limah

salam,aku tau takde sape yag akan bace kisah ni dan aku tak kire,aku nak meluahkan ketidakpuashatian aku kat sepupu kecik aku yang sekolah kat tadika cina. aku pon tak tau kenapa makcik aku beriye hantar anaknye ke sekolah cina. barangkali biar pandai cakap cina dan putih macam orang cina kot. tapi orang tua2 cakap kalau nak anaknya putih,kalau tengah "bersama-sama" dengan suami,jangan tutop lampu,biar terang bilik. kalau "menjadi",nanti putihla anak itu. ntahlah. belom terbukti lagi.


aku ni memang senang nak membuang air besor. dari dulu lagi. tak tau kenapa. tak caye?tanye la kawan2 aku. dan kalau aku sedang melepaskan hajat,memang la lame. maklumlah,badan sehat. tengah aku syok melabur,pintu tandas diketuk lalu terdengar suara ,"abang Y,cepatlah!!adek nak berak nih",grrrrrr geram betul aku,time aku nak berak la sepupu aku yang kecik ni sibuk nak berak. aku berkata sambil meneran tahi yang nak keluar,"adik berak la kat tandas bilik sebelah". dia dengan selamba cakap,"taknak,tandas sebelah rosak!!". cisss.....bila masa la pulak tandas sebelah rosak. aku tengah syok2 berak la die sebok. naseb baeklah aku ni maseh berperikemanusiaan,tak macam sesetengah orang yang dok campak bayi dari tingkat 5.memang berperikebinatangan. 

maka selesai cibok,aku pon keluar. budak kecik tu dengan selamba masok tandas dan berkata,"abang Y,busoknye....". cissss...agak kurang adab budak nih,ade ke tahi bau wangi??tetibe aku teringat....ahhhh baru aku ingat,aku baru lepas makan petai mase tu.ahhh biar..padan muke die. yang buat aku bengang die selambe je berak tanpe menutop pintu. memang nak kena sekeh ngan aku budak ni. tak sampai 3 minit.dia dah siap berak. aku??cissss....dah tak jadi nak berak. kuang asam. aku paling benci bile aku tengah berak,ade yang menganggu.

kesimpulan: kalau nak puas berak,buat tandas sendiri. baru hantu kak limah tak ganggu hidop kita.sekian.

5 comments:

Unknown said...

wan benci gak cam tuh,org baru feeling nak melabur,dia pon sibuk nak join =)haha.

yg paling wan bengang kalau jenis tak reti nak flash toilet tuh.ingt org lain nk tgk ke tahi dia tuh,geli tol.

irwanmiswan said...

@Rozuan Ismailsebab tu aku cakap,lepas ni kita buat tandas sendiri hahahahaa

CintaZulaikha said...

kikikikiki...berak pon leh jadik stori..

igt murah ke nak buat tandas sendiri...

Tunsha Ayunie said...

Lenkali .. Gitau hantu kak limah .. Jom join beyak skalik .. keh keh keh ..

Mya Myra said...

haha bdk kck buli org besa..
suke suke suke

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan