nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, June 27, 2011

geoduck: kerang laut yang pelik

assalamualaikum wa rohmatullohi wabarokaatuh. selamat tengahari semua. ape khabar?dah makan? belom makan?puasa ganti? ape-ape pon semoge korang sihat-sihat hendaknya. tengahari ni ape kata korang makan kerang yang diberi nama geoduck ini. kerang ini sangat besar dan panjangnye antara 15 hingga 20 sentimeter. nape ada panjang pulak? kerang yang bisa kita makan tu takde panjang mana pun? huhu. tak caye? tengok gambar di bawah.


amacam?terkejut tak? nak tahu macamane nak tangkap dan masak kerang ni? jom tengok discovery channel,dirty job by mike rowe di bawah. jom lah. sambil menambah pengetahuan kan?



dah tengok video? amacam? sanggup makan. aku lebih rela makan masak lemak pucuk ubi kot huhuhu. jangan tanya aku kenapa aku tak sanggup makan uhuk3..

sumber info: wikipedia dan youtube
sumber gambar: google.com



1 comment:

belogkiter said...

rasa geli geleman tengok

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan