nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, June 9, 2011

isteri kena layan suami macam pelacur kelas pertama?

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokatuh. semoga hari ni kawan2 semua sehat2 belaka hendaknya. korang semua dah sarapan?jangan la kerana nak diet sampai tak sarapan yer,sarapan tu penting. 

macam biasa pagi2 aku akan belek2 suratkhabar dan terlihat satu ayat yang memang tak leh blah. mungkin aku ni masih cetek ilmu. dan aku agak tak paham apa yang dimaksudkan oleh naib pengerusi "kelab taat suami" ini. menurut beliau,ramai lelaki yang berpoya2 dan pergi ke kelab2 hiburan kerana isteri gagal melayan kehendak seks si suami. apekah??


pada aku sebagai seorang lelaki,bukan seks semata-mata yang aku harapkan dalam perhubungan suami isteri nanti.
sanggup ke korang samakan isteri korang dengan mereka?gambar dari google

kita suami perlu mencari rezeki. dan sudah tentunya kami ni penat. bila pulang dari kerja,kami hanya mengharapkan isteri sambut kepulangan kita dengan senyuman dan makan minum telah disediakan.rumah kelihatan kemas dan tidak berselerak.

sebagai sebuah keluarga,segala perselisihan paham hendaklah di bawa berbincang hatta masalh kecil sekali pun.jangan dipendam. bila dipendam maka membuak2lah hati tu. dan bila meletus gunung berapi tu nanti dah susah. 

bila suami buat salah,isteri kena lah tegur,begitu juga jika si isteri ada membuat salah. bila ditegur,jangan lah melenting tak tentu pasal. cuba dengar penjelasan dan nasihat dari pasangan.

aku belum layak nak bagi pendapat mahupun nasihat,tapi pada aku jangan samakan isteri dengan pelacur. aku pun tak tahu pelacur tu macamane.aku tak penah jumpe. yang aku tahu,yang aku dengar,pelacur ni mereka yang sanggup melayan seks dan berganti ganti pasangan. aku tak sanggup nak samakan bakal isteri aku nanti dengan pelacur. 
penutup: isteri ku nanti adalah bidadari dalam rumahtangga. aku akan jaga dia sepenuh hati. takkan ku samakan dia dengan pelacur.

10 comments:

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

betul tu, isteri bukan barang mainan.. ianya anugerah..

: REVIEW: X MEN FIRST CLASS bosan!
: REVIEW: NUR KASIH THE MOVIE epic cinta!
: TUTORIAL: SCREENGRAB capture screen lebih luas
: PROMOSI KLIK SAMPAI RANAP!

rara pinkmafia said...

actually artikel ni keluar kat mana?paper kan?sape yg keluarkan statement cm ni?ich ada ke nk samakan dgn pelacur.xde moral btol.

aque said...

huh!! wut?? grrrr....

setuju ngsn BK!

Rozuan Ismail said...

serius wan tak faham perlu ke letak istilah isteri dengan pelacur kelas pertama.sangat keji .isteri punyalah darjat tinggi berbanding pelacur

pwincess Lov3y dOv3y said...

ahaak..
okey lau camtuh.
tapi camne lak lau isteri daa layan sebak mungkin tapi si suami tetap nak cari laen??

nyanyisunyi said...

Layanlah suami mengikut cara Islam dan Sunnah Nabi SAW.

☼ r A t U ● t U r Q u o i S e ☼ said...

Nasib bek wa xde cite2 nak kawen! lalala~

zarazueyin said...

sy ada baca dlm akhbar ttg ni,
huh...sgt x suka dgn cadangan tu

Terbang Bersamaku said...

suratkhbr mne tue..? xsenonoh btul..kalau bebudak bawah umur yg bce mcm ner lar kn...xptut topik mcm nie kuar at suratkhbr yg leh dbace smua lapisan usia..

Sy suke yg nie:-"penutup: isteri ku nanti adalah bidadari dalam rumahtangga. aku akan jaga dia sepenuh hati. takkan ku samakan dia dengan pelacur."===> stuju sgt2..

Tanakwagu said...

dia bagi perumpamaan je. sebab banyak isteri x puaskan suami. bila suami merayau barulah nak kecoh si isteri tu

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan