nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, June 20, 2011

kereta tempatan dan luar negara paling laris di Malaysia (best selling car in Malaysia)

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh. selamat pagi kengkawan pembaca blog budakkampung yang semakin hari alhamdulillah,semakin ramai pembaca. mungkin kerana ramai antara kamu dan kamu yang otaknya sama macam aku maka korang datang sini untuk membaca kisah-kisah mereng aku.hehhe. entry hari ni bukan kisah mereng tapi mengenai info kereta paling laris di Malaysia.

memandangkan kita berada di bulan 6 dan lagi beberapa bulan je nak raya,pastinya ramai yang akan tercari-cari kenderaan baru,terutamanya mereka yang sudah berkeluarga. yang belum berkeluarga tak payah sibuk fikir pasal kenderaan. naik motor sudah hehe. 


penting ke info ni? pada aku info ni penting sebab memudahkan kita untuk memilih kenderaan yang biasa orang guna. sebab? bila orang ramai biasa guna,sudah tentu 'spare part' kenderaan tersebut mudah untuk di cari dan tak mmustahil harga alat ganti kenderaan tersebut lebih murah berbanding kenderaan yang jarang orang guna.

kedua,info ini juga penting untuk mereka yang sukakan kelainan. mereka akan memilih kenderaan yang lain daripada senarai kenderaan popular dan pengguna macam ni biasanya tak kisah pasal harga alat ganti kereta  yang mahal ya amat.tujuan?mungkin untuk menarik perhatian dan kelihatan 'rare'. 

setiap orang punya cita rasa berbeza. korang pulak macamana? apakah kenderaan pilihan korang selepas melihat senarai kenderaan paling laris ini?

penutup: ukur baju badan sendiri sebelom membeli kenderaan. jangan nak buat baju sendiri ikut ukuran badan orang,kelak tercabut butang-butang di baju itu.

penutup kedua: aku inginkan volkswagen combi/kombi tapi hargenye aduh pening.

4 comments:

aque said...

hehehe thanks untuk info ni...
:)

walopown tak berkenderaan sendiri
tapi masih bercite2 untuk memiliki suatu hari nanti :D

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip beli kereta terpakai

yupppp carta teratas paling popular MYVI mmg mantoppp... aku ada hajat gak nak sambar taun depan

NaimJamaluddin said...

slow2 smpn duet..hehe

Tunsha Ayunie said...

Sampai kiamat pun belum tentu wa pakai kereta .. waka waka eh eh ..

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan