nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Sunday, March 6, 2011

pompuan suke laki berkereta je??

SALAM...
pade korang la kan,pompuan ni suke laki yang macamane? sebab sebelom ni ade sorang kawan aku bagitau aku yang pompuan ni lebih suke lelaki yang berkereta dari yang takde kereta dan hanye menaiki motosikal saje untok kesane kemari. ape sebabnye?

KELEBIHAN MEMILIKI LELAKI BERKERETA
tak kene panas
tak kene hujan
ade aircond
selesa
boleh berborak dengan selesa
boleh shoping banyak2 sebab boleh bawak muatan banyak

KELEBIHAN MEMILIKI LELAKI BERMOTOR
susah nak demam (sebab dah biase kene ujan panas)
lebih sejuk (sebab ade angin kiri kanan depan belakang)
suare jadi kuat (sebab kalau bawak moto kene cakap kuat sikit baru leh dengor keh3)
automatik jadi bini yang berjimat cermat (sebab kalo bawak moto takleh bawak barang banyak2)

KESIMPULAN: setiap orang ade pandangan maseng2. tak semestinye laki berkereta ni tergolong dalam golongan mereka yang kukuh kewanganye dan tak semestinye yang bawak motor ni sengkek takde duit. pengalaman aku, banyak kali nampak tauke2 besor yang banyak duit naik motor burok kat bandor.

soalan aku untuk rakan2 kat facebook: perempuan suke laki yang bawak kereta sahaje,mitos atau fakta? , berikut adalah jawapan yang diterime dari diorang:

Faisal Saleh kalo kt malaysia xtau la.tp gurl kt jepon mcm xkesah jer.mostly diorg nek train. nek kete payah.huhuhu

Mohd Rafizi haha..y 2 la yg berlaku kat aku..aku tinggalkan sbb aku pkai moto je...mcm bangang..

Rezman Sevenc Huhu, aku ad kete, tp kne tnggl kn gak, tnson2~~

Mohd Hafifi Othman ad kete pon xgune kalo bapak yg blikan..better ader moto yg bli gune dwet sendri...

Naswan Marsono abes mat2 naik bas cm aku nie cmne?? apela pmpn nie.. suke pndg rendah kat org..

Shairi Suhairiey agaknyer pmpn camni nk senang dulu n susah kemudian kot?    

Syafiq Latif kalo pilih moto pon, dorg pilih lc je.. so, ko dah selamat la y.. hehe

Hafiz Hassan MITOS!!!

Bidayatul Karimah pompuan mne la yg ko tye ni y..die da bf?da kawen?pasangannye cmne..ade moto ke keta?

Muhammad Erham  Y.,, itu fakta,, tp tu fakta yg dah lme,, tp skrg ad fakta baru.,, *fakta prtama: skrg ni kebanykn pmpuan dh bijak,, diorg cari laki yg lbih brkerjaya,,, pastu lpas hbis skolah,, trus tunang,, pastu smbung bljar,, laps habis bljar trus kahw...in,,, alasannya nk elak maksiat.,, hmmm good idea.,,, *fakta kedua plak,, kebanykn pmpuan skrg ni suka pd lelaki yg mempunyai bdn brbau,,atau lbih snang crita diorg suka ngan bau bdn lelaki,, alasannya, lelaki yg badannya berbau, ialah lelaki yg xkesah keja berat ( kuat berja ).,, lelaki maskulin katakn., hahahaha ;-)    

Hafiz Bonzer Schneider fakta ker auta tue aku x tau... tp kalo ada pempuan ckp mcm tue kat ko... ko tanya la die kenapa pilih laki yang berkereta... kalo die jawap kuar x kena panas hujan, selesa n sebagaiinya... ko balas.. kalo mcm tue.. abg belikan lori... lagi besar selesa... suspension besar... engine power... ujan x kena.. panas pon x kena... hehe 



9 comments:

Zaff harry said...

Tepuk dada tanya selera.. Ada wanita tak kisah.. Tp ada yg kesah. Kdg2 bkn yg ada kereta mementingkn keselesaan je.. Mungkin jugk dr segi keselamatn di jln raya. Cthnya pelanggaran dn jatuh. Tp jgn la kita compare bwk reckless n sama je tetap blh brlanggar... Tp kdg2.... Bkn dr segi pndgn prmpuan tu je pilih lelki yg ada kereta... Fktor pendorong mungkin mak bpk wanita tu lebih rasa terjamin melepskn anknya kluar dgn tman lelaki dgn mggunakn kereta... Pd mreka.. Mungkin lebih selamat. Biaselh org tua. Sntiasa akn risau akn keselmtn ank2nye...

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

Ikot masing2. Ada yang tak kesah jalan kaki ke naik motor, ada yang lagi suka lelaki berkereta.

*Jalan dalam hujan tu romantik* (tetibe)

Silent said...

perempuan suka lelaki yang tak pandang perempuan lain.
ada lari topik tak?

Lin said...

sy xsuke sebb takot naek motor .. lebih kpade fobia .. bukn sebb memilih .. secre jujurnye .. xperlulh nk memilih ni .. sebb harte rupe xbkekalan .. yg kekal amaln kite .. 0k

budak kampung said...

huhu setiap orang ade pendapat maseng2 kan :-)

pRiNCe said...

hahahhaahahaha...
ok x entry price sal petua oran2 tua untuk kcntikan tubuh bdn...??
:)

iqin said...

yang ada kereta lebih baik kot~~

:)

Mat Pintu said...

siot je. gua yg naik yamaha sport burok bapak gua ni mmg xde pompuan pndang pon. nasib ahh

rockcintan.blogspot.com

cik ifah said...

ahaha. ye ke? maybe sesetengah je kot. :)manusia, biaselah. berbeza pendapat, berbeza lagi kemahuan.
yang penting, kalau dah sayang, jalan kaki naek train pun tak kesah kan? :) kalau yang kena tinggal sebab takde kete macam yang komen dekat atas tuh, mybe permpuan tuh tak cukup sayang kot. :D

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan